Links Forum Inloggen op Mijn MG

Register

T-types

Dit register is ondergebracht bij de mgtto club

Algemene introductie

In het T-register komen MG modellen voor die gebouwd zijn vanaf 1936 tot 1955. Dit zijn de opeenvolgende modellen TA - TB - TC - TD en TF. De TA, gemaakt vanaf maart 1936 tot april 1939. In totaal zijn er 3003 geproduceerd, vanaf chassisnr. TA0251 tot TA3253. De TB is het daarop volgende model, gemaakt tussen april en october 1939. Totaal gemaakt 379 exemparen van chassisnr. TB0251 tot TB0629. Vanaf oktober 1939 tot september 1945 heeft de MG fabriek zich beziggehouden met fabrikage en reparatie van vliegtuigen, handvuurwapens en tank's.
Na september 1945 is de auto productie weer opgestart, en wel met de TC. Deze kwamen van de productielijn tot november 1949. Met dit type was de interesse gewekt van de Amerkanen. Er is toen een flink aantal TC's naar de overkant gegaan, ook veel militairen uit de "service" namen ze mee naar de USA. De TC werd opgevolgd door een ander succesnummer - deTD -  gemaakt vanaf november 1949 tot augustus 1953. Het totaal productieaantal was 29.664 stuks incl.1710 MKII. Van de 29.664 auto's zijn er maar liefst 23.488 naar de USA verhuisd. Je kan naar toemalige maatstaven wel van een succes spreken.
Opvolger van de TD was de TF. Dit type liep van september 1953 tot april 1955 van de band in Abingdon. De TF werd aanvankelijk geleverd met de 1.250cc metende XPAG motor. Vanaf het eind 1954 werd de TF aangedreven door de 1.466cc metende XPEG motor. De chassisnrs. lopen van HD501 tot HD10100. In totaal zijn er dus 9600 van geproduceerd. Dit is dus in grote lijnen het type bestand van het T register.


Registerbeheerder

Jaap-Jan van der Weel (06-33161482)

jjvdweel@gmail.com


Inschrijfformulier voor het register

register inschrijfformulier


Technisch advies

Rob Oudejans

techncie-ttype@mgtto.nl


Toegelaten types

TA, TB, TC, TD, TF


Externe links

T type register

   http://ttypes.org/ttt2/

 


 

Copyright 2022 MG Car Club Holland | Privacyverklaring | Realisatie BenedenBoven | Photos courtesy of Petrolicious.com