Lid worden Forum Links Contact Inloggen op Mijn MG

Regio Oost Brabant Jaarverslag 2022

Jaarverslag 2022 regio Oost Brabant MG Carclub Holland.

Terugblik.  Helaas werd ook 2022 aanvankelijk flink beïnvloed door covid 19. In het eerste kwartaal werden activiteiten afgelast of uitgesteld. Op zo’n moment had uw regio coördinator het gevoel eerder een “Afgelast-coördinator” dan een Event-coördinator te zijn! Maar gelukkig was de rest van het jaar verlost van de covid 19 beperkingen.

Compact jaarverslag.

Het verslag is compact gehouden. Reden: Een uitgebreid verslag van al deze activiteiten en events is te lezen in het MG Nieuws en is ook in de vorm van verslagen terug te vinden op de op de regiopagina Oost Brabant op de website van de MGCC.

Wat kon er niet doorgaan:

De Nieuwjaarswandeling en het Annual Dinner.

21 januari Clubavond presentatie Regio Jaarplan 2022. (Jaarplan werd toegestuurd)

18 februari Clubavond met de al eerder uitgestelde Ladiesnight en Presentatie Bijzonder schadeherstel MG-TF.

Wat was weer mogelijk:

18 maart Clubavond met de - 4 keer uitgestelde - presentatie van een “Bijzonder schadeherstel van een MG-TF” door Carel van Herpt en Peter Soons.    Ladiesnight met workshop pasteltekenen door Monique Santegoets

9 april regio Taxatie dag door Hendrik van de Wiel. Bij Loco Classics in Oirschot. Er werden 10 MG’s getaxeerd.

15 april Clubavond met de presentatie van “Moderne rij-simulatoren” door Ronald Bekker

18 april “Paasrit door de Kempen” uitgezet door Marja en Michiel van den Boomen, Weer: zonnig. Aanwezig: 53 equipes.

23/24 april British Cars en Lifestyle met als thema 60 jaar MGB en MG 1300.

20 mei Clubavond met thema “Slapende schoonheden” door Arnoud op de Weegh.

21 mei Extra Taxatiedag door Hendrik van de Wiel bij Loco Classics, 9 MG’s getaxeerd.

22 mei “Een bakkie bij de Buren”, een Interregionale rit samen met Veluwe Zoom uitgezet door Winnie en Its van Vark, Weer: zonnig. Aanwezig: 49.equipes.

12 juni De Brabant Limburgrit, thema; “In de voetsporen van Flavius Valentianus” door Nicole en Frank Haasen. Weer: zeer zonnig, Aanwezig: 48 equipes.

17 juni Club/praatavond op het terras.

19 juni British Auto Jumble in Waalwijk. Vele regioleden leverden hieraan als organisator of vrijwilliger een bijdrage. Bijzonder was het jubileum van 60 Jaar MG-B..en MG 1300

15 juli Een Club/praatavond op het terras.

21 juli Gala-rit voor de 31 Schoolverlaters van de Matrixschool in Engelen voorbereid door Marius Erven.

31 juli “MG meets Morgan XII” Uitzetters Franka en Wout van Vlerken, Weer: zonnig, Aanwezig: 53 equipes (20 Morgans en 33 MG’s).

18 augustus Club/praatavond op het terras.

21 augustus “De Maasdorpentour” door Cees Coensen, Weer; zeer zonnig, Aanwezig: 45 equipes.

8 oktober Technische Clubdag MG-F/TF bij SchadeNet van Gestel door Peter Soons, Peter van Poppel en Wilco van Bakel. Aanwezig 26 MG’s

9 oktober Landelijke rit; “Het Land van Maas en Waal” door Frits Majoie. Weer: Zonnig Aanwezig: 52 equipes.

21 oktober Clubavond; De Grote Verkeersquiz voorbereid door Math Agelink.

18 november Clubavond “Ladiesnight” Met een schilderworkshop door Ine van Herpt

Regio wisselbeker.

De regiowisselbeker voor bijzondere verdiensten ging naar Peter Soons deze werd uitgereikt tijdens de clubavond van 18 maart voor zijn inzet voor de. Modificatie techniek voor de veerbollen en de restauratie MG-F/TF.

Vrijwilligers en Regioteam

Door covid 19 waren er ook in 2022 4 activiteiten minder dan gepland. Alle activiteiten konden weer rekenen op de inzet van vele vrijwilligers. Zonder hen waren al deze activiteiten niet mogelijk! Naast deze ondersteuning door de velen werd de regiocoördinator ook bijgestaan door het Regioteam: Frits Majoie, beheer fotoalbum, Bert van den Nieuwenhuizen financiën en Johan Vos bij vervanging bij zijn afwezigheid regio En natuurlijk ook dank voor Peter Soons, Peter van Poppel, en Wilco van Bakel voor alle MG-F support en de mede organisatie van de Technische Clubdag MG-F/TF. Voorts dank aan rit-uitzetters en alle andere vrijwilligers van de regio.

Regio-financiën,

De financiële administratie over 2021 werd uitgevoerd door Bert van den Nieuwenhuijzen. Door covid 19 konden een beperkt aantal activiteiten geen doorgang vinden, mede daardoor was er ook in 2021 sprake van een positief saldo ten gunste van 2022. Er wordt nu gewerkt aan de afwikkeling van de financiele afronding van 2022. De controle door de regiokascommissie; Carel van Herpt en Hendrik van Schijndel wordt gepland in januari. De controle van ’20/21  wordt nu samengevoegd met die van 2022.

Epiloog:

Het jaar startte met een Lock Down. Gelukkig konden we in maart de activiteiten weer hervatten. Daardoor hebben we na deze onderbreking nog 6 mooie regioritten, 1 goede doel rit, 2 Taxatiedagen, 1 Technische clubdag en 8 clubavonden (waarvan 5 met een thema) kunnen organiseren.

Vooruitblik 2023.

Dankzij het spontane aanbod van vele vrijwilligers is het Regio-jaarplan ’23 al weer voor het grootste deel ingevuld, maar het is nog niet compleet! Er ontbreekt nog het inhaal jubileumfeest voor vieren van het 30 jarig bestaan van onze regio! Corona was in 2022 de stoorzender. Het algemeen bestuur heeft voor elke regio die dit jubileumfeest nog te goed heeft een extra “feest-tegemoetkoming” beloofd. Het voorlopige idee is om in augustus of in september een jubileumweekendrit met verblijf in Duitsland te organiseren. Dit idee vraagt om nadere uitwerking. Op de clubavond van januari hopen we het regiojaarplan 2023 aan de regioleden kunnen presenteren.

Namens het regioteam; Jan Wijnen Regio coördinator Oost Brabant

Januari 2023/regiooostbrabant/JW/

Fotoalbums

Er zijn op dit moment geen fotoalbums gekoppeld...