Lid worden Forum Links Contact Inloggen op Mijn MG

Regio Oost Brabant Jaarverslag 2021

Jaarverslag 2021 regio Oost Brabant MG Carclub Holland.

Terugblik.  Ook 2021 was flink beïnvloed door covid 19. Want ook nu werden vele activiteiten uitgesteld en of konden niet doorgaan. Ook dit jaar had uw regio coördinator eerder het gevoel een “Afgelast-coördinator” dan een Event-coördinator te zijn!

Compact jaarverslag.

Het verslag is compact gehouden. Reden: Een uitgebreid verslag van al deze activiteiten en events was en is te lezen in het MG nieuws en is ook als verslag terug te vinden op de op de regiopagina op de website van de MGCC.

Wat kon er niet doorgaan:

03 januari Nieuwjaarswandeling

15 januari Clubavond met de presentatie van het Regio-jaarplan.

21 februari Clubavond met een presentatie: “Een bijzonder schadeherstel MG-TF”

21 mei Clubavond “Ecomaxx Fuels” (verschoven naar 15 oktober)

Wat was weer mogelijk:

24 april regio Taxatie dag door Hendrik van de Wiel. In Hobby garage De Engelse Sleutel werden 11 MG’s getaxeerd.

25 april “De Meijerijrit” uitgezet door Marja en Michiel van den Boomen, Zonnig, 30 equipes.

23 mei “De Maas, haar land en haar dorpen” uitgezet door Netty en Jan Willems, Zon en regen,  46 equipes.

6 juni “Brabant Limburgrit” Uitgezet door Erica Jansen en Leon Kunzler, Zonnig, 68 equipes in 3 tijd-shifts.

18 juni Een Clubavond op het terras. Thema “Moderne Rijsimulatoren” verschoven naar 2022

16 juli Een Clubavond op het terras.

22 juli Speciale Schoolverlatersrit voor de Matrixschool Engelen, 10 MG’s en 50 leerlingen.

25 juli “MG meets Morgan XI” Uitzetter: Jeannie Wijnen, Zonnig, 71 equipes in 2 tijd-shifts.

26 september “MG special” uitzetter: Frits Majoie, Zonnig, 25 equipes.

15 oktober Clubavond thema: Ecomaxx Fuels”

16 oktober Technische Clubdag MG-F/TF voorbereid door Peter Soons, Peter van Poppel en Wilco van Bakel, 30 deelnemers.

24 oktober “Een Salige najaarsrit” uitgezet door Cees Coensen, zonnig, 40 equipes.

En toen moest er weer activiteiten gecanceld worden zoals:

19 november Clubavond met 2 thema’s: Ladiesnight met een workshop pasteltekenen. Een presentatie van een bijzonder schadeherstel ven een MG-TF

11 december Annual Dinner

Hobbygarage “De Engelse sleutel” in Engelen is gestopt.

Door de verkoop van Hobbygarage “De Engelse Sleutel” eind 2021 is er helaas een einde gekomen aan een lange en mooi reeks van Taxatie dagen en Technische Clubdagen. Het was ook een plaats waar vele leden terecht konden voor advies en het sleutelen aan hun auto. Wij danken Marius Erven en Gert Stolk voor de vele jaren van gastvrijheid en ondersteuning. Op 16 oktober kon er dankzij een initiatief van Peter Soons en de gastvrijheid van SchadeNet van Gestel in Tilburg toch nog een Technische clubdag voor de MG-F/TF worden georganiseerd.

Vrijwilligers en Regioteam

Door covid 19 waren er in 2021 6 minder events dan gepland. Alle activiteiten konden weer rekenen op de inzet van vele vrijwilligers. Zonder hen waren al deze activiteiten niet mogelijk! Naast deze ondersteuning door de vele werd de regiocoördinator ook bijgestaan door het Regioteam: Frits Majoie, beheer fotoalbum, Bert van den Nieuwenhuizen financiën en Johan Vos vervanging bij afwezigheid regio coördinator. En natuurlijk ook dank voor de gastvrijheid en de inzet van het team van de Engelse Sleutel Marius Erven, Gert Stolk. Ook Peter Soons hoort in dit rijtje thuis voor alle MG-F support en de Clubdag. Voorts dank aan rit-uitzetters en alle andere vrijwilligers van de regio.

Regio-financiën,

De financieel administratie is ook in 2021 uitgevoerd door Bert van den Nieuwenhuijzen. Door covid 19 konden een flink aantal activiteiten geen doorgang vinden, derhalve is ook in 2021 sprake van een groter dan verwacht positief saldo. De controle door de regiokascommissie; Carel van Herpt en Hendrik van Schijndel is vanwege covid 19 uitgesteld. De controle van ’20 wordt nu samengevoegd met die van 2021. De financiële verslaglegging 2020 is doorgestuurd naar de penningmeester van de MGCC. Er wordt nu gewerkt aan de afwikkeling van  de financieel afronding van 2021

Epiloog:

Het jaar startte met een korte Lock Down. Gelukkig was het plan klaar om de medio april de activiteiten te hervatten. Daardoor hebben we na de 1ste – en nog vóór de 2de Lock Down – nog 7 mooie regioritten, 1 Taxatie dag, en 1 Technische clubdag en 5 clubavonden kunnen organiseren.

Vooruitblik 2022.

Hoe het zal gaan met de nu weer een verplichte coronapauze is moeilijk te voorspellen maar we werken gewoon door aan een mooi Regiojaarplan 2022. Het kan maar klaar liggen! Gelukkig hebben de presentators van de clubavonden welke dit jaar afgelast werden toegezegd hun diensten voor 2022 opnieuw aan te bieden. Dankzij het spontane aanbod van vele vrijwilligers is het jaarplan 2022 al weer voor het grootste deel ingevuld. We hopen dat we het regiojaarplan 2022 binnenkort aan de regioleden kunnen presenteren.

Namens het regioteam; Jan Wijnen Regio coördinator Oost Brabant

31-12-2021/regiooostbrabant/JW/

Fotoalbums

Er zijn op dit moment geen fotoalbums gekoppeld...