Lid worden Forum Links Contact Inloggen op Mijn MG

Alpenreis met onze MG 2018

Vorig jaar zijn we 2 weken naar de Alpen geweest met onze MGF Trophy. Dit hebben we al vaker gedaan maar Jos vind altijd wel nieuwe plaatsjes en weggetjes waar we nog nooit geweest zijn. We verblijven meestal in de B&B’s, maar soms doen we ook een eenvoudig hotelletje. Wij zoeken de drukke plaatsen niet op maar willen vanaf dat we thuis vertrekken op gewone wegen geen auto snelwegen toeren. Vorig jaar besloten we om ook wat meer naar de Franse Alpen te gaan. We begonnen onze reis vanuit Munstergeleen en reden binnendoor naar het plaatsje Goviller. Het was een kilometer of 400 binnendoor,prachtige wegen en vooral niet druk. Er wachte ons daar een idyllisch tuinhuisje op ons bij iemand in de tuin en werden omringt met de meest prachtige bloemen. Vandaar reden we door naar St.Eustache en ook daar was het heel mooi. Ons doel was om richting de Alp d’Huez te rijden en daar zijn we uiteindelijk een dag later ook aangekomen. We verbleven hier in een hotel, er zijn daar bijna geen B&B’s . We bleven hier 2 nachten dus hadden we op de tweede dag de kans om ook over de Col de Madeleine te gaan Prachtig en veel minder druk dan de bekende Nederlandse Alp. Ook zijn we gereden naar Les 2 Alpes, een toeristisch stadje waar je maar aan 1 kant van de berg naar boven en ook weer naar beneden moet.  Vandaar gingen we richting Italie naar het plaatsje Nus Daar sliepen we weer in een B&B, we kwamen aan in de stromende regen maar we zagen wel dat het een prachtig plekje was. En dat konden we de volgende ochtend in de stralende zon ook echt zien wat een prachtige tuin. Na een heerlijk ontbijtje gingen we echt naar Italie en we gingen naar Verbania. Dit ligt aan het water van Lago Maggiore. We sliepen daar in een verbouwd klooster en we waren vanuit de kloostertuin direct in het centrum waar we uiteraard eerst een lekker Italiaans Ijsje hebben genuttigd. Iedereen die Jos kent weet dat het voor hem een must is om ijs te eten iedere dag. We zijn ook het meer opgeweest naar een klein eilandje dat daar voor de kust ligt, prachtig. Vandaar gingen we via een reis die voornamelijk langs het meer voerde naar Rabbi, een piepklein plaatsje die onze trouwe TomTom zelfs bijna niet kon vinden om daar op een prachtig boerderijtje aan te komen met uitzicht op het Stelvio Nationaal Park. Wat een prachtige omgeving. Uiteraard zijn we ook dit jaar de Stelvio Pas en de Gavia Pas over gereden. Vooral de Gavia pas is een uitdaging met de MG. Dit is een hele smalle maar hoge pas die aan de ene kant voornamelijk rots heeft en aan de andere kant een afgrond. Als er een tegenligger komt dien je als opgaand verkeer zoveel mogelijk naar de kant van de wand te gaan. Gelukkig zijn er diverse inhammen maar soms moet je ook heel erg uitkijken want er rijden ook fietsers en ook die kunnen niet altijd direct langs je rijden ook daarvoor moet je soms aan de kant. Maar als je in de buurt bent en je durft, altijd proberen een prachtige weg. Vanuit Rabbi gingen we naar Nauders waar we heerlijk gewandeld hebben in de bergen.  Ook zijn we daar naar een Nationaal park gegaan Meine Gletcher Strasse waar je omricht wordt door prachtige gletchers echt fantastisch. En langzaamaan gingen we weer richting huis eerst nog naar onze laatste stop in de Alpen Sankt Anton am Arlberg ook hier was het prachtig maar je kon wel zien dat de bergen inmiddels lager werden. Richting huis hebben we nog 1 stop gemaakt in Bad Bergzabern daar liggen allemaal van die kuhrorden waar je lekker in de sauna kan gaan of in de zoutgrot kunt badderen.  Vandaar ging het weer naar ons eigen plekje Munstergeleen waar we na 2 weken lekker toeren ontvangen werden door ons eigen bed, dat slaapt toch altijd het beste. Jos maakt de afgelopen jaren altijd onze vakanties compleet, hij zoekt eerst een mooie route en dan zoekt hij daar allemaal leuke en gezellige verblijven bij en ook dit jaar was hem dat weer fantastisch gelukt.

Jos en Tiny Nuchelmans

Fotoalbums

Copyright 2024 MG Car Club Holland | Privacyverklaring | Realisatie BenedenBoven | Photos courtesy of Petrolicious.com