Lid worden Forum Links Contact Inloggen op Mijn MG

Algemene Ledenvergadering MGCC Holland op zondag 13 juni 2021

Op speciaal verzoek probeer ik enkele highlights van de ALV 2021 op papier te zetten voor wie er niet bij was. Weliswaar was dit gelukkig weer een fysieke bijeenkomst maar toch met beperkingen. We mochten de mondkapjes in de vergaderzaal af, maar er stonden tafels met 6 zitplaatsen wel met 1,5 m uit elkaar + dat het aantal deelnemende leden beperkt was tot 50 leden.

20210613_123006

Na de gebruikelijke statutaire plichtplegingen; zoals goedkeuring notulen en bestuursbeleid gaf de huidige maar vertrekkende penningmeester een toelichting op de jaarcijfers van 2020. Het jaar werd afgesloten met een beperkt tekort, maar dit kon ruim worden opgevangen door het eigen vermogen. Toch schuilt er een venijnig financieel addertje onder het gras. De fiscus heeft n.l. aan Verenigingen en Stichtingen, die ook maar een zweem van het karakter van een onderneming dragen, een btw-plicht opgelegd per 1 jan 2020. Ook MGCC is wat dat betreft de klos en dat houdt in dat over de contributies 21% BTW moet worden gedragen.  Het bestuur zou het bestuur niet zijn, als zij hier niet ten stelligste bezwaar tegen hebben ingediend. Tot dit moment bij de betreffende belastinginspecteur zonder resultaat.
Besloten werd (althans door het bestuur en niet door de ALV) om tot maximaal €10.000,00 aan gerechtskosten te gaan voor 3 jaar om dit in een proces eventueel gerechtelijk aan te vechten. Ik betwijfel overigens of het mandaat van het bestuur dit toelaat. Eventuele liefhebbers mogen dit in de statuten nakijken.

Punt 8 van de agenda was de uitreiking van bekers. Zeer tot zijn verrassing werd als eerst onze Roel naar voren gehaald voor het in ontvangst nemen van de beker voor de Regio met bijzonder verdienste. Althans zo noem ik hem maar. Deze wisseltrofee valt onze regio te beurt vanwege het initiatief en als eerste uitvoeren van een digitale (puzzel)rit. Roel kennende zal hij deze trofee vast en zeker toekennen aan de degenen die uitvoering aan deze bijzonder geamuseerde rit in januari j.l. gaven. Nl. de heren Rinus Molenaar en Ad Dekker.

Natuurlijk werd de vergadering zoals altijd begonnen met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de overledenen, met daarbij een speciaal in memoriam aan het bestuurslid Joop Marinus, die op 10 mei j.l. onverwacht overleed.

vivian-vleeshouwers Na 9 jaar van een intensief en veel energie vragend voorzitterschap nam Vivian Vleeshouwer, onder tal van loftuitingen en dankbetuigingen (ook stoffelijk zoals de Han Vetter Trophy en een aquarel van haar MGA) afscheid en overhandigde de voorzittershamer aan Wim Nieuwenhuijzen die dus een stoel opschuift van penningmeester naar het “hoogste” positie binnen de MG club. Als nieuwe penningmeester werd benoemd Gerard Steverink en de nieuw geïnstalleerde bestuur stoel te weten PR (Public Relations) wordt vervult door Rolf Smit. Als opvolger van de evenementen-commissaris is Gertjan Polman benoemd. Helemaal weg is Vivian echter niet, als interim blijft zij aan als secretaris tot een opvolger is gevonden.

De vergadering werd gesloten met een virtuele quiz die bestond uit een 20-tal vragen betrekkend hebbend op ons geliefde merk. Deelname vond plaats via de smart- of iPhone. Voor de volledigheid de MGCC staat open voor alle auto’s met het MG-logo dus incluis de Chinese elektroversies. Aan Vera Smit komt alle eer toe van ALV-notulist. Met dit stukje wil ik haar geenszins ook maar één strobreed in de weg leggen.

Evert & Henny Reedijk

Fotoalbums

Er zijn op dit moment geen fotoalbums gekoppeld...

Copyright 2024 MG Car Club Holland | Privacyverklaring | Realisatie BenedenBoven | Photos courtesy of Petrolicious.com