Dag allemaal,
twee jaar geleden heb ik op 16 jarige leeftijd een MG F gekocht en die heb ik de afgelopen twee jaar rustig aan opgeknapt. Maar dan komt het moment dat hij eigenlijk klaar is, en zo´n F is leuk hoor, maar aangezien mijn vader een aantal GT´S heeft gehad mis ik bij de F een beetje het oldtimer gevoel. Ik ben een aantal maanden geleden rustig opzoek gegaan naar een GT, ik heb geen haast aangezien dit pas het eerste seizoen is dat de F echt af is. Mijn idee was ook eigenlijk om de F volgend jaar pas om te ruilen voor een GT, tenzij ik voor die tijd al tegen de juiste aanloop. ik heb al veel adviezen gehad van Nobert, (eigenaar MG parts benelux) dus Nobert als je dit bericht leest bedankt daarvoor! ik was echter ook benieuwd of er binnen de club ook nog dingen vermeld worden die ik nog niet wist, bijvoorbeeld waar ik op moet letten en andere ervaringen van mensen die een B GT bezitten. ik kijk ernaar uit om uw berichten te lezen!
Alvast bedankt,
met vriendelijke groet Lars
Re: nog meer advies gevraagd voor een MGB GT
#2Wow, 16 en dan al een F kopen, opknappen en dus zul je onder rijden ook wel niet zijn uitgekomen! Bravo, dat zien we graag. En dan een GT, wat mag ik ervan zeggen: 27 jaar terug per ongeluk een F gekocht, en meteen zelf verkocht aan het merk, (lezen en goede MG boeken zijn er genoeg, voor het niet-rijden seizoen).
Ik zocht ook een GT, een zoektocht van bijna 3 jaar. Maar op m’n 40e verjaardag gevonden. Maar daarvoor, veel wezen kijken en evenzo veel teleurstellingen. Simpelweg, de meesten weten niet wat je nu precies zoekt. Ik wilde ‘68 model met metal dash. En dan rijd je naar de andere kant van het land en je staat dan voor een ‘70-er met een Abingdon pillow… Half overgespoten van een zeldzame kleur in een modische niet orginele tint.
Nu, dik in de 60 is de F er nog steeds, met gezelschap van nog wat meer MG’s. De CGT heeft helaas het veld moeten ruimen.
Mijn advies, neem je tijd, zeker nu, ze blijven (te) lang staan. En geniet ondertussen van je F. Ook dat is echt een auto die aandacht verdient, veel rijplezier kan geven en waarin je leert autorijden.
Geniet ervan!
Ik zocht ook een GT, een zoektocht van bijna 3 jaar. Maar op m’n 40e verjaardag gevonden. Maar daarvoor, veel wezen kijken en evenzo veel teleurstellingen. Simpelweg, de meesten weten niet wat je nu precies zoekt. Ik wilde ‘68 model met metal dash. En dan rijd je naar de andere kant van het land en je staat dan voor een ‘70-er met een Abingdon pillow… Half overgespoten van een zeldzame kleur in een modische niet orginele tint.
Nu, dik in de 60 is de F er nog steeds, met gezelschap van nog wat meer MG’s. De CGT heeft helaas het veld moeten ruimen.
Mijn advies, neem je tijd, zeker nu, ze blijven (te) lang staan. En geniet ondertussen van je F. Ook dat is echt een auto die aandacht verdient, veel rijplezier kan geven en waarin je leert autorijden.
Geniet ervan!
#3Lees dit eens door zou ik zeggen https://mgcarclub.nl/download-technisch ... 4m6aLjKk1n
Ook alweer tien jaar geleden opgeschreven!
Ook alweer tien jaar geleden opgeschreven!
#4Goedenavond,
Bedankt voor de reactie’s ik ga het document doorlezen!
ik ben geen haast met het aanschaffen van een MG BGT, zoals gezegd is de MG F ook pas net echt klaar en rijdt uiteraard fantastisch. Dus tot het zover is rijdt ik lekker door met de MG F, als het mooi weer is natuurlijk
. Nogmaals bedankt voor jullie advies en ik zoek rustig verder,
Groetjes Lars
Bedankt voor de reactie’s ik ga het document doorlezen!
Groetjes Lars