Onderste draagarm

Beste Mensen,
Ik ben Joop koers en heb sinds vorig jaar een MGA 1959 (afkomst Texas) gekocht in onderdelen van een man die het niet meer zag zitten, had hem 20 jaar in zijn bezit.
Ik weet dat het een risico is om een auto in onderdelen te kopen, maar goed dat risico nam ik op de koop toe.
Ik zal in de toekomst behoorlijk wat vragen hebben hierbij de 1e, want voor mij is alles nieuw.
Ik heb een vraag over de onderste draagarm waar ik nieuwe rubbers met een stalen kern ingeperst heb. (dat zijn rubbers voor een mgb heb ik mijn laten vertellen)
Nu constateer ik dat de geleiding van de pivot as langer is dan de stalen kern van het rubber, dus als ik de sluitring erop plaats en dan de moer blijft er een speling tussen zitten.
Dat heb je als je de gewone rubbers plaats niet.
Wat doe ik verkeerd, of wat moet ik doen om dit te verhelpen?
En hoeveel is het aanhaalmoment? (ook van de bovenste moer schokbreker)
Ik hoor graag van u.

Mvrgr Joop

Re: Onderste draagarm

Joop,

De pivot as van de MGA is gelijk aan die van de MGB.
De bussen met ingeperste kern, zijn bussen toegepast in de MGB GT V8. Op zich een goede keus ze gaan veel langer meer dan de originele en zijn maken het geheel wat stijver.
V.w.b. je probleem zou ik ze opsluiten met een sluitring die alleen op de binnenring (deze mag niet gaan draaien) afdrukt dan de grote sluitring, moer en splitpen. Zet deze moeren definitief vast als de auto op de wielen rust.
Zowel voor deze moer alsmede de moer van de z.g. Fulcrum pin (die de schokbreker arm met de Trunion verbindt) geeft de shop-manual geen aanzet moment. Dus gewoon goed vast en dan door naar het eerstvolgende splitpengat.

Succes Henny