Re: Olie druk

Je kan de oliedruk eventueel wat verhogen door 20W60 olie te nemen, de viscositeit ooit voor de T-types. Sinds het stoppen van (ooit) Brezan met goedkopere classic versies hiervan kom je wel op de duurdere Penrite of Miller versies daarvan uit. Je hebt ook nog wel olieverdikkende additieven die hetzelfde bereiken.
Ik zag op de Autojumble dag dat één stand van Damen en Kroes die 20W60 nog verkocht; de plek waar ik de ook door Brexit duurder geworden Castrol Classic 20W50 heb gekocht. Overigens zou dit allemaal niet nodig moeten zijn als de krukaslagers precies passend en wel net zijn vervangen.

Zou het overdrukventiel dat die druk bepaalt nog wel goed zijn, is de oliedrukmeter in de wagen nog steeds correct... etc zijn zo wat vraagtekens van mijn kant....

PS Op mijn (vele) B blokken had ik altijd 50psi bij koude motor en stationair, oplopende naar exact 75psi in het normale toerenbereik en bij hete moter op stationair tenminste 30-40 psi. Alleen toen het allereerste blok in zijn hoofdlagers begon the rammelen zakte die laatste waarde to 25psi en niet veel later gaf het blok het op.

Re: Olie druk

Hallo Ton,
Er kan ook wt anders aan de hand zijn.
Je schreef in de eerste post dat drijfstang en krukas lagers vervangen zijn.
Was dat vanwege een eerder olidruk probleem?
Als dat nu niet is opgelost kan de oorzaak ook een versleten oliepomp zijn.
Als je bij de midget de carterpan kunt verwijderen zonder bij ingebouwde motor, kun je die waarschijnlijk van onderaf zo vervangen.
Bij de MG B lukt dat als ik me goed herrinner wel, Ik heb dat klusje ca 25 jaar geleden gedaan