switch flasher timing (knipperlicht )

#1
Omdat mijn richtingaanwijzer naar rechts niet meer werkte heb ik de direction indicator switch opengeschroefd. Daar bleek het kleine koperen contactstripje voor rechts halverwege te zijn gebroken.
Is er iemand die weet of je dit contactstripje los kunt krijgen? en zo ja hoe je dat dan weer vastmaakt want het lijkt geklonken op de steunplaat.
Of is er iemand die een degelijke timer overheeft en die hem aan mij wil verkopen?

Re: switch flasher timing (knipperlicht )

#2
Volgens mij zijn die richtingaanwijzerschakelaars niet of nauwelijks repareerbaar en door die plastic armpjes voor de automatische terugkeer na een bocht kwetsbaar.

Sowieso zijn vastgeklonken koperen strips tricky, denk aan die gedubbelde fusebox spades die op het steeds brokkelijker wordende plastic zitten vastgeklonken. Als de breuk buiten de steunplaat zit zou je op de koperen holnagel een draad kunnen solderen met een spade eraan vast. Zoiets dergelijks heb ik ooit ook bij een afgebroken spade op mijn OEM metalen claxon kunnen doen om de tijd te overbruggen, totdat ik in Houten een set prima Lucas branded plastic horns kon kopen

Sterkte met dit klusje (of het vinden van een redelijk geprijsde schakelaar) :)

Re: switch flasher timing (knipperlicht )

#4
080049 schreef:
01 jun 2023, 18:00
@don van riet: merci voor je reactie, ik denk dat solderen erg lastig is: deze koperen strips hebben een kleine vouw en net in die vouw is hij afgebroken.
Ik heb overigens vergeten te vermelden dat het om een MGA 1600 uit 1962 gaat.
MGA is een heel ander verhaal daar zijn de onderdelen vele malen schaarser van, zòveel van die wagens zijn er immers niet van gemaakt.. :(

Heb je Schut in Soest al eens gebeld, die hadden altijd een ruime voorraad aan onderdelen van de sloop van wagens? Eén keer heb ik daar iets dat zelfs op de B schaars in onbeschadigde toestand te vinden is alsnog terug gevonden. Vroeger had ik je ook nog naar Elly (en Joop) Moerman in Den Haag verwezen, maar volgens mij is haar gezondheid niet zo best meer. Zij kende als enige daar altijd de inhoud van hun zeer uitgebreide voorraad uit het hoofd, waar al jaren niets meer mee gebeurt...

Een beter alternatief is de MG Workshop in Monster (Westland), daar haalden Joop & Elly later ook hun onderdelen voor hun garageklussen vandaan

PS Op de MOSS E site zag ik zo snel alleen héél dure dashboard indicator switches staan.....
cron