Als ik mijn MGA uit 1960 stop, en vervolgens direct weer wil starten, wil dat niet. De motor komt goed rond, maar hij slaat niet aan. Dit komt sinds een maand voor als ik ongeveer 30/40 km gereden heb. Als ik een aantal minuten wacht, wil de auto daarna moeilijk starten, na een ongeveer en half uur start die direct. Ik denk niet dat het vapour lock is, omdat het voorkomt als het niet zo warm is en ik rustig rij. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Groet,
Wim
Re: MGA start niet na een stop
#2Beste Wim,
De storing die jij beschrijft lijkt duidelijk op een overleden bobine. Deze is simpel te vervangen. Als je nog met contactpunten rijdt is mijn advies de goudkleurige Lucas sportscoil DLB 105. Kost ongeveer 35 euro.
Succes, Henny Beumer
De storing die jij beschrijft lijkt duidelijk op een overleden bobine. Deze is simpel te vervangen. Als je nog met contactpunten rijdt is mijn advies de goudkleurige Lucas sportscoil DLB 105. Kost ongeveer 35 euro.
Succes, Henny Beumer
Re: MGA start niet na een stop
#3Bobine is het meest waarschijnlijk, maar soms is het een slechte condensator. Daarvan schijnt minstens één op de drie nieuwe tegenwoordig DOA te zijn. Dat en de problemen met slechtere contactpunten deden mij jaren terug alweer overstappen naar een Accuspark unit (waar Lucas Sportscoils overigens prima mee samenwerken)
NB Ik vraag me gezien de MGA af of er nog de oliegevulde, OEM bobine in zit. Die mocht je daarom ook niet omgekeerd monteren, tegenwoordig kan dat gewoon.
NB Ik vraag me gezien de MGA af of er nog de oliegevulde, OEM bobine in zit. Die mocht je daarom ook niet omgekeerd monteren, tegenwoordig kan dat gewoon.
Re: MGA start niet na een stop
#4Bedankt, voor jullie antwoorden. Ik heb nog gewone contactpunten en ga een nieuwe Lucas bobine bestellen.
Groet,
Wim
Groet,
Wim
Re: MGA start niet na een stop
#5In de afgelopen week heb ik de geadviseerde bobine geïnstalleerd, en de auto start weer goed. Dank!