Ik heb de kleuren een op een overgenomen, maar dat werkt dus niet.
Iemand een idee, hoe ik dit moet oplossen?
Roger
210122 schreef: ↑28 dec 2022, 16:11Tijdens de Octagontour is het contactslot van onze MGB 1974 aan de binnenzijde kapot gegaan. Aangezien een nieuw slotgedeelte niet te krijgen is, heb ik een compleet nieuw slot incl. electronisch gedeelte gekocht. Ik heb de kleuren van de draden aangesloten zoals staat aangegeven, maar helaas werkt dat niet. Ik heb het idee dat het oude slot niet het originele was, omdat de stuurstang ook niet origineel is.Originele slot en aansluitingen
aansluitingen op nieuwe slot
Ik heb de kleuren een op een overgenomen, maar dat werkt dus niet.
Iemand een idee, hoe ik dit moet oplossen?
Roger
210122 schreef: ↑29 dec 2022, 13:01@Don,
Wat bedoel je precies met bullit aansluitingen? Verder is het inderdaad een goed plan om de standen stuk voor stuk uit te zoeken en te koppelen. Ik heb de de schema's uit Haynes bekeken, maar kwam er niet goed wijs uit. Daar duik ik ook nog eens in.
@steef, Ik had de kleuren een op een overgezet, maar dat klopte dus blijkbaar niet. Ik weet niet meer of ik grijs ook gebruikt heb, maar die zat oorsprinkelijk er volgens mij ook op.
Beide bedankt voor de (uitgebreide) uitleg. Ik laat weten als ik verder kom of weer vast zit
Groeten,
Roger
Aan foto's zoals deze heb je alleen wat voor de positie van de diverse spades/contacten op het schakelaardeel, de draden hebben al lang niet meer de duidelijke kleuren van bruin, purple of grijs, wit, wit/ rood en wit/groen, zoals nog wel op een eerdere foto te zien viel .110183 schreef: ↑01 jan 2023, 17:17Roger,
Misschien heb je dit zelf ook ai gevonden, maar volgens deze afbeelding op mgb-stuff.org.uk zitten de draden op jouw schakelaar goed aangesloten. Als het niet werkt, moet er elders in de bedrading iets los of fout zijn. Of je hebt een defecte schakelaar getroffen...
isw33.jpg
Nog amper 7 jaar terug, in 2015 begon mijn OEM contactslot op vakantie in Italië op te spelen, maar blokkeerde net niet, noch kwam daar sluiting uit voort.110183 schreef: ↑15 feb 2023, 11:49De verrassende conclusie is, dat weliswaar niet het aansluiten van de spanning , maar wel het aansluiten van de bedrading iets kan veranderen aan het gedrag van de schakelaar.
Weer een voorbeeld van de verminderde kwaliteit van de vervangende onderdelen. We zullen het ermee moeten doen.
Dank voor je bericht, groet, Steef.