Re: Banden

#4
980061 schreef:
06 dec 2022, 20:04
hallo,
ik heb al jaren tot tevredenheid Vredestein Classic banden
mooi profiel en slijten mooi egaal af

Uitstekende keus in de oorspronkelijke maten, maar wel aan de prijzige kant! Zelf ben ik na mijn Michelin XAS (m.i. de beste 165R14 banden ooit) zo'n 6 jaar terug op andere Michelins overgestapt, omdat die toen nog redelijk betaalbaar waren. Ik weet niet of die qua maat vergelijkbare Michelin Energy Saver 175/70R14 banden nog steeds leverbaar zijn : alle merken hebben hun collectie van 4 gats 14 inch banden sterk ingeperkt! Amerikanen zeten vaak bredere banden op hun MG's en stappen daarom minstens naar 185/70R14 over, soms zelfs naar 195/70R14. Maar let op: bredere banden mogen niet op wielen die smaller dan 5 inch zijn worden gezet!

Heeft de MGA nog die oorspronkelijke 4,5 inch brede velgen is die 175/70R14 maat eigenlijk de breedst mogelijke. Eén nadeel (maar misschien niet voor de MGA): deze band heeft een snelheids classificatie op 160kmu max. Ver boven de verbaliseringsgrens, maar mijn B kwam daar vroeger nog wel overheen, nu houd ik me in..

PS Ik zou op de MGA niet op 15 inch wielen overstappen, een maat waar véél meer banden op leverbaar zijn, volgens mij staat dat wat vreemd op de A....
Op de MGB staan die 15" wielen, dezelfde maat die de MGC ooit had best goed....

Re: Banden

#6
920143 schreef:
09 dec 2022, 09:02
Beste Don,
een MGA is standaard op 15"wielen geleverd, dus dat is geen grotere diameter wielen voor diat model
en "4 gats 14 inch banden" heb ik ook liever niet, wel 14" banden zonder een enkel gat in het loopvlak.
Vanwaar die zure reactie? Huidige wielen zijn 5 gats qua montage, de meeste MG' s hadden 4 gats montage. (en drie wielbouten ken ik nog van jaren terug op mijn 2CV's over de jaren heen)

Re: Banden

#7
Als je zoekt kijk dan ook even bij banden voor bestelbusjes. Die hebben meestal nog de gewenste hoogte/breedte verhoudingen en 220 km/u rijd je toch niet! Hankook KInergy ECO of Vredestein T-trac2
Als je streeft naar perfectie heb je altijd wat te doen tussen 2 ritjes. :idea:
1974/7 MGB roadster USA

Re: Banden

#9
090071 schreef:
13 dec 2022, 19:30
Hele fijne betaalbare banden: Falken Sincera SN832 Ecorun Zomerband 175/80 R14 88T
Draagvermogen 88 (560kg per band)
Snelheidsindex T (t/m 190 km/h)
Grip op nat wegdek A
Brandstofverbruik C
Rolgeluid 69dB

Geen 15" inch banden voor de MGA dus, hopelijk levert Falken ook deze maat uit .

Snelheidsindex T hadden mijn Michelin XAS ooit ook, maar sneller dan even 140km/u (in Frankrijk) durf ik niet meer aan gezien de vele radarposten ... :-(
cron