Ten dode opgeschreven of zwaar gewond?

#1
Hallo allemaal,
Afgelopen vrijdag toog ik vollen enthousiasme naar Alphen aan den Rijn, om daar de schemer toertocht te gaan rijden.
Helaas had Karretje andere ideeën en stonden wij net voor startplaats met een kapotte auto.
Inmiddels weten we wat meer over de hoedanigheid van Karretje.
Hij mankeert het volgende :
Warm gelopen koppakking eruit.
Hij is erg warm geweest.
Ik vernam dat meerdere MG rijders dit is overkomen.
Hoe is jullie ervaring met het herstellen ervan?

Ik hoor graag ieder zijn ervaringen.
Creatieve groet Cassandra

Ik heb de MGF 1998
MG F 1998

Re: Ten dode opgeschreven of zwaar gewond?

#2
Als het alleen de pakking is, dan loopt het allemaal wel los, maar als de kop echt heet is geweest, dan is er een kans dat je die ook moet vervangen, dat geeft wel een extra meerprijs op reparatie. Maar: been there, done that. Daar kom je ook wel weer overheen. Zorg wel dat je het herstellen door mensen laat doen die meer aan eenF of TF hebben gewerk en die ervaring hebben op dingen als het onluchten van het koelsysteem van een F en welke pakking je het beste kunt gaan gebruiken. De Geprezen Landroverpakking is zeker niet altijd de beste, dat ligt echt aan de toestand van het onderblok en kun je pas zien als de kop eraf is.

Re: Ten dode opgeschreven of zwaar gewond?

#5
Hallo Cassandra,

Vervelend dat je dit is overkomen, het is altijd een hoop ongemak en geregel. Ondanks de reputatie kan een K-series motor meer hebben dan je denkt. Als de motor serieus heet is gelopen dan ontkom je niet aan het vlakken van de kop en verdere controle. Tevens is een verdere controle van de motor nodig of er niet meer aan de hand is ( koelslangen, spoelen motor & koelsysteem ) maar het is over het algemeen prima te repareren. Maar al deze dingen worden normaliter voor je uit handen genomen bij het adres die een je probleem gaan verhelpen.
Nu de MGF en de TF'jes in waarde beginnen te stijgen is reparatie zeker lonend, zeker als je MGF in nette conditie of beter is. Dat staat los van een eventuele emotionele band met je F'je want die is onbetaalbaar en dat kun je alleen zelf invullen. Enne onder ons, het zijn ook wel gruwelijk leuke wagentjes he !

Mocht je meer informatie willen of adressen zoeken die je op weg kunnen helpen, dan kun je ons op het technical van de MG Car Club bereiken voor vragen en informatie of indien gewenst kunnen we een afspraak maken voor telefonisch contact. technical@mgfregister.nl

Groetjes

Peter van Poppel & Wilco van Bakel,
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Ten dode opgeschreven of zwaar gewond?

#9
Beste Peter, Marius,
Ik heb niet eerder jullie reactie gezien.
Maar inmiddels zoals linkje hierboven vermeld is doet Karretje het weer en staat nu in de winterstalling.
MG&MGF Youri heeft mijn Karretje helemaal opgeknapt.
Nieuwe koelbuizen, kleppen geslepen, kop gelakt, nieuwe pakking, distributie, v snaar, distributiekap was helemaal versmolten, nieuwe boxen en tapijt opgehoogd. Kortom helemaal nieuw. Oja en nieuwe bollen vering.
Super blij mee en Youri is fantastisch. Fijne kerel en lekker duidelijk.
Heren dank voor de belangstelling.

Creatieve groet Cassandra
MG F 1998