Koelvloeistof

#1
Welke koelvloeistof is de juiste voor onze MGs?

Het koelsysteem heb ik telkens, een aantal jaren geleden voor het laatst, gevuld met een groene koelvloeistof op basis van ethyleenglycol.
Mogelijk heb ik ook antivries met water gemengd, dat weet ik nu even niet meer.

Vanwege wat werkzaamheden aan de cylinderkop is de vloeistof nu afgetapt, deze wil ik nu vervangen.

Maar de kleur groen is er niet meer, wel blauwe of rode, die zijn overal leverbaar.


Er van uitgaande dat de kleur iets zegt over de eigenschappen, welke kleur kan ik dan de komende jaren gebruiken voor mijn B uit 1970?


Bert
Oude auto's zijn net konijnen.
Zo heb je er twee, zo heb je er een heleboel... -Bert Palte

Re: Koelvloeistof

#5
De klassieke oplossing 25% glycol anti-vries met 75% gedemineraliseerd water werkt ook nog steeds (beiden goedkoop bij GAMMA aanwezig). Antivries is ook blauw, dus dat is makkelijk te onthouden
Mochten we ooit echte winters terug krijgen dan een 50/50 mengsel nemen. Elke twee jaar wisselen is de veiligste optie. Voor koelvloeistof zou ik inderdaad Winparts kiezen. en dan voor groen gaan

PS Ik heb goede ervaringen met Winparts, hun MANN W916/1 oliefilters zijn heel goedkoop en ze verkopen nog steeds de inmiddels steeds lastiger te vinden weerstandsloze NGK BP6ES . bougies!
https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... ml#reviews
cron