Re: Cruise control inbouwen steptronic

#2
Ik ben niet bekend met dit type cruise control wij bouwen altijd John Gold in die de puls van de snelheidsmeter gebruikt. De kabel met de puls is wit oranje en zie je ongeacht of het een pektron of lucas 5as F/TF is . Deze kabel zit in de kabelboom in de zekeringen kast die naar het in instrumenten cluster gaat. Vrijwel iedere cruise-control kan werken met de puls van de originele zender van de auto. Controleer goed of je de EPAS ( de elektronische stuurbekrachtiging ) niet verstoord anders krijg je een foutmelding of schakelt de stuurbekrachtiging zich uit omdat deze van dezelfde puls gebruik maakt ook de cvt maakt hiervan gebruik.
Belangrijk is dat de rem deugdelijk aangesloten/afgetakt zijn. De kans is bijna 100% aanwezig dat je alle kabels moet verlengen omdat de dit soort sets voor front wheel drive auto's zijn ontworpen en ik adviseer je met klep netjes te solderen . Inbouw bij een F of TF kost gewoon veel meer tijd en ik zou netjes de originele kabelboom volgen en vast tapen en geen kabels zomaar los in de middenconsole of onder het tapijt proppen. Het netste is de control unit boven de zekeringen kast voor inbouwen en de servo rechts in de motorruimte zodat je kabel zoveel mogelijk in lijn komt met de bestaande gaskabel. Verder werkt de equus nog met vacuum en dat is altijd wat storingsgevoeliger dan servo die volledig electronics aangestuurd word. Je kunt het vacuum rechts van het inlaat spruitstuk afpakken van wat naar de uitlaat klep gaat en een goede redenen of deze onzinnig klep te verwijderen als die in je uitlaat zit. Beter niet die van de brandstof druk regeling gebruiken dan kun je dan namelijk verstoren.

Succes net je project.
Iedereen aan de F & TF !!
cron