De nieuwe kap met glazen ruit zakt deze niet voldoende

#1
Ik heb een nieuwe kap (hood) geïnstalleerd met een glaze achterruit. Op zich mooi en strak. Maar de kap zakt niet voldoende om goed door de achteruit spiegel alles te zien. Om e.a. reden zakt de achteruit niet naar de bodem waardoor de kap niet voldoende laag komt. Het is niet vlak. Ik kan ook de cover niet aanbrengen dan steekt hebt geheel er boven uit.

Heeft iemand ervaring met de glazen ruit? Wat kan de oplossing zijn of moet ik de ruit vervangen door plastic?

Met groet,

Brian

Re: De nieuwe kap met glazen ruit zakt deze niet voldoende

#2
hallo Brian,
ik heb enige tijd geleden ook een nieuwe kap met glazen ruit laten installeren. De eerste keer ging wat stroef maar daarna ging het soepel en paste het vouwdak met ruit prima in de ruimte achter de hoofdsteunen. Ook de hoes kan er weer over. Ik ga er van uit dat je geen rolbeugels gemonteerd hebt. Ik heb die wel: van Mike Satur. Die laten genoeg ruimte voor dak met glazen ruit. Sommige andere merken nemen meer ruimte en dan past die glazen ruit niet meer.

Re: De nieuwe kap met glazen ruit zakt deze niet voldoende

#4
hoi Brian, na installatie van mijn kap had ik precies hetzelfde probleem. Vroeg mij ook af of ik niet beter een kunststof ruit had moeten kiezen. Zo'n glazen ruit buigt niet. Uiteindelijk de ruit met enige druk onder de rand gekregen. Vanaf dat moment zat alles op z'n plek en de kap ivalt sindsdien moeiteloos in de ruimte achter de hoofdsteunen. Mogelijk dat bij installatie alles nog wat moest oprekken.

Re: De nieuwe kap met glazen ruit zakt deze niet voldoende

#5
190128 schreef:
05 mei 2022, 18:31
Heeft iemand ervaring met de glazen ruit? Wat kan de oplossing zijn of moet ik de ruit vervangen door plastic?
Het type ruit is de oorzaak. Als de ruit te rechthoekig is aan de onderzijde is past deze niet goed. Het kost zelfs moeite om de afdekhoes te plaatsen als dat al lukt. Tijdje terug nog foto's gezien van een glazen ruit die veel te hoog lag. Deze was verkocht door een voormalig dealer in Boxtel. Ruitje is gewoon niet geschikt. Wel mooi zicht (door formaat) als de kap gesloten is maar dat willen we zo min mogelijk.
Heb je misschien een foto van de ruit met de kap gesloten?

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: De nieuwe kap met glazen ruit zakt deze niet voldoende

#8
Eens goed naar de ruit gekeken aan de hand van de foto’s en zie dat de ruit vergelijkbaar is met die van de rode MG. De ruimte onder de ruit is niet lang genoeg waardoor de uit niet onder de rand kan schuiven en de stof onder spanning blijft staan. Hierdoor kunnen de beugels niet vergenoeg zakken. Aangezien het een kap met ruit in een geheel kan ik de ruit ook niet makkelijk vervangen. Opzoek naar een oplossing.
Bedankt voor de adviezen.

Groet

Brian

Re: De nieuwe kap met glazen ruit zakt deze niet voldoende

#9
Je conclusie is juist Brian, De ruit in de rode kan niet vlak op de bodem liggen. De zwarte met de afgeronde hoeken kan dat wel. Als jouw kap en de ruit één geheel zijn dan weet ik zo geen oplossing behalve de gehele kap vervangen.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
cron