benzine pompje

#1
mgb van 75 : mijn benzine pompje stopt niet meer en ik heb geen lekkage heb het slangetje voor de carburateur eraf gehad en toen de vinger ervoor op contact en daar gaat die weer in 1 stuk door met pompen ,is dit een kleine storing in het pompje? of zou er een nieuwe op moeten??

Re: benzine pompje

#2
Uit de omschrijving van de klacht maak ik op dat het gaat om een originele SU pomp. Als deze blijft tikken is het altijd een lekkage of een verstopping (of een lege tank). Als er zowel aan aanzuig- als aan drukzijde geen uitwendige lekkage is en er is geen verstopping in de aanzuigleiding, is er inwendige lekkage van (één van) de klepjes. De pomp is door de doehetzelver heel goed te reviseren maar de gehele aanpak vergt nogal wat tijd en zorgvuldigheid. Om met zekerheid de oorzaak vast te stellen moet de zaak toch worden gedemonteerd. Ook bij het vervangen van de pomp moet de aanzuigleiding worden gecontroleerd op vuil of verstopping. Als je geen doorgewinterde doehetzelver bent misschien toch een klusje voor de vakman.
Succes, Steef.

Re: benzine pompje

#3
110183 schreef:
19 mei 2022, 10:38
Uit de omschrijving van de klacht maak ik op dat het gaat om een originele SU pomp. Als deze blijft tikken is het altijd een lekkage of een verstopping (of een lege tank). Als er zowel aan aanzuig- als aan drukzijde geen uitwendige lekkage is en er is geen verstopping in de aanzuigleiding, is er inwendige lekkage van (één van) de klepjes. De pomp is door de doehetzelver heel goed te reviseren maar de gehele aanpak vergt nogal wat tijd en zorgvuldigheid. Om met zekerheid de oorzaak vast te stellen moet de zaak toch worden gedemonteerd. Ook bij het vervangen van de pomp moet de aanzuigleiding worden gecontroleerd op vuil of verstopping. Als je geen doorgewinterde doehetzelver bent misschien toch een klusje voor de vakman.
Succes, Steef.
bedankt voor je tip ,ik ga nog ff kijken de pomp los halen en kijken wat er aan de hand is

Re: benzine pompje

#5
zo het werkt weer ik heb het brandstof slangetje los gemaakt toen pomp aan , vinger er voor op druk gezet toen druk er af zodat de benzine weg spoot toen weer erop gedaan starten en ja toen was het stil in de koffebak, en zo nu en dan pompte hij weer,kijk morgen met de rit daar boven in gruningen hoe het gaat en anders de anwb er maar bij ...

Re: benzine pompje

#6
990449 schreef:
21 mei 2022, 21:40
zo het werkt weer ik heb het brandstof slangetje los gemaakt toen pomp aan , vinger er voor op druk gezet toen druk er af zodat de benzine weg spoot toen weer erop gedaan starten en ja toen was het stil in de koffebak, en zo nu en dan pompte hij weer,kijk morgen met de rit daar boven in gruningen hoe het gaat en anders de anwb er maar bij ...
dag later dus wel een luchtbel in de brandstof leiding gehad ik heb gisteren met de hele mooi rit geen problemen gehad , bedankt voor iedereen die mee gedacht hebben van mijn probleem het is opgelost

Re: benzine pompje

#8
Ben zelf blij dat na het vervangen van mijn defecte SU pomp op vakantie door een Hardi ik nooit meer aan de benzinepomp hoefde te denken. In het Engels heet dat "mount & forget". :-D on
Deze thread doet aan mijn oude tijden herleven met steeds een klassieke SU reserve pomp achter in de B, omdat die dingen het op de ongelukkigste momenten opgaven :-(

Het enige pijnpunt als je dat zo mag noemen, is dat de huidige, rode fiberringen op de banjokoppelingen van slechte kwaliteit zijn; volgens iemand in Houten omdat ze tegenwoordig uit Rusland komen
De vroegere grijze hadden dat probleem niet. Zo nu en dan checken en zonodig natrekken van die holle bouten om de fiberringen sterker klem te zetten is daarom aan te bevelen.....

PS Vorig jaar ging ook een rode fiberring op mijn overdrive op de cover onder de drukreglaar zit, 4 jaar na mijn OD revisie olie lekken door eenzelfde oorzaak
cron