MGF veerbol linksachter gezocht

#1
Opeens stond mijn MGF 'plat'. Bleek er iets met de veerbol linksachter aan de hand te zijn. Zo te zien is de bodem ervan doorgeroest. Het is een gereviseerde bol voorzien van een ingelast gasventiel. Net als de andere veerbollen. Hoe kom ik aan een vervanger? Leveranciers deinzen terug voor het leveren van 1 veerbol. Die willen graag setjes van 4 verkopen. Dure grap als je twee jaar geleden ook al zo'n set gekocht en gemonteerd hebt. Graag advies! Ed

Re: MGF veerbol linksachter gezocht

#3
Direct na montage liep deze veerbol al af. Gemeld bij leverancier en reactie: Moest hem eerst maar eens bijpompen. Bleef niettemin langzaam aflopen. En maar bijpompen. Na een half jaar weigering leverancier om dit te repareren. Uiteindelijk een paar maanden geleden op zijn kont gegaan. Nog eens contact met de leverancier gehad. Belooft koeien met gouden hoorns, maar uiteindelijk weer geen levering. De MGF staat sindsdien zielig in de garage. Gisteren nog eens goed naar gekeken. Vloeistof erin gepompt en het lek lijkt in de bodem van de bol te zitten: doorgeroest of -gesleten?

Re: MGF veerbol linksachter gezocht

#4
Ik neem aan dat je weet hoe deze veerbollen überhaupt werken ? Met bijpompen mag ik aannemen dat je olie erbij pompt, dat wordt de auto keihard daar olie niet gecompersseerd kan worden.
Het bovenste deel van de veerbollen is met gas gevuld, dit geeft de veerweerking door compressie van het gas, helaas dit gas verdwijnt over de jaren en dan wordt de veerbol van onderen met olie bijgevuld en verliest daardoor zijn veerwerking.
Nog los daarvan heeft de bollenfabrikant het gasgedeelteaan de bovenkant gesloten met een nippel, helaas heeft deze nippel de achterzijde van een punaise punt.
Doordat het gas verdwijnt en van onderen met olie wordt bijgevuld om op hoogte te blijven kunt het rubber wat de scheiding vormt tussen gas en olie deel steeds verder naar boven gebracht en op een gegeven moment doet de punaise zijn werk en is het rubber voorzien van een mooi gat en is de veerbol niet te repareren.
Je spreekt over roestvorming aan de onderzijde van de veerbol, als je ruilbollen koopt kunnen deze afkomstig zijn van een roestige auto uit Engeland die gesloopt is, de veerbollen zijn van metaal dus ze kunnen roesten.
Er zijn eerdere artikelen gescheven op dit forum in zake de veerbollen, lees die ook nog maar eens door.
cron