Re: MGF conversionkits vering

#2
Zelf geen ervaring mee, wel aan gedacht voordat ik mijn veerbollen liet modificeren/opnieuw van gas lietvoorzien.
Gingen verhalen over die ombouw set dat er scheuren in het ophangingssysteem konden ontstaan daar er grotere krachten op andere plaatsen in de ophanging zouden voorkomen.
Dus gekozen voor het hervullen van het veerbollen systeem
Laatst gewijzigd door Rob de Joode (920143) op 27 nov 2021, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: MGF conversionkits vering

#3
War Rob aangeeft is iets wat zeker speelt. Mike Satur biedt hievoor verstevigingsbrackets aan. Maar dat moet je eigenlijk ook doen als je andere dan OEM dempers plaatst. Van Suplex gingen een aantal jater terug verschillende verhalen rond als dat ze niet goed zouden zijn. Wederom Mike Satur (die loopt als 25 jaar mee in het MGF wereldje) heeft een set waar verschillende mensen positief over zijn. Zelf blijf ik bij het bijvullen van stikstof ( en dus niet de vloeistof) om de auto op hoogte te houden. Voor mij is de hydragas vering nog steeds onovertroffen.

Re: MGF conversionkits vering

#4
Zou het ook graag bij Hydragas bollen willen houden, maar .. In een ander bericht op dit forum laat ik weten dat ik een lekke gereviseerde bol linksachter heb. Twee leveranciers, waaronder de partij die bij mijn MGF 2 jaar geleden alle veerbollen verving door refurbished exemplaren, gevraagd om mij 1 nieuwe bol te leveren. Nope. Setjes van 4 graag, maar dan betaal ik binnen 2 jaar 2 keer de hoofdprijs. Hoe los ik dat dan op?

Re: MGF conversionkits vering

#5
Tja dat die originele leverancier er niet één levert is zuur.
Van andere leveranciers mag je verwachten dat ze wat terughoudend zijn voor het leveren van één bol.
Denk dat een set van 4 veerbollen toch voordeliger uitkomt dat een conversie set met extra verstevigingen zoals Kasper aangaf, neem aan dat je nu weet waar je dat niet moet laten doen c.q. moet aankopen.