Motor slaat af bij belasting

#1
Ben al een tijdje aan het klungelen om het blok goed te laten lopen. Ontsteking is gereviseerd en goed afgesteld, bougies en kabels zijn nieuw, carburateurs zijn gereviseerd (HS4), nieuwe brandstofpomp. Betreft MGB 71 met koolstof canister, geen luchtpomp.
Motor slaat aan na 4-5 seconden met choke vol open. Loopt te hard, maar na een halve minuut kan choke terug en loopt blokje prima stationair. Reageert goed op het gaspedaal en komt weer keurig terug op stationair toerental.
Maar wil ik gaan rijden, dan slaat motor vrijwel direct af bij de eerste beweging van het gaspedaal. Kan wel op de choke gaan rijden (soort handgas). Waar moet ik zoeken: vacuum, brandstoftoevoer (pomp, naald of piston) of toch ontsteking (maar blok loopt onbelast prima, ook bij optoeren tot 4000 RPM)?

Rian Faazen

Re: Motor slaat af bij belasting

#2
Hallo Rian,
Ik heb geen ervaring met deze klacht bij een MGB maar wel bij een ander type auto.
Hier was er een te groot vacuumlek en brandstoftoevoer niet voldoende.
Het inlaatspruitstuk zat er niet goed op, waardoor er een groot lek was. En het brandstof filter leek goed, maar was verstopt.

Brandstofpomp ok? Leidingen open, goede druk en flow? filter in de carburateur schoon en sproeiers schoon? geen obstructie in de uitlaat?
vacuumleiding van de caburateur/ ontsteking aangesloten?

Re: Motor slaat af bij belasting

#3
Bedankt voor de tips.
Ik dacht ook aan een vacuumlek, maar kan niets vinden. Pomp is misschien wel een issue. Is nieuw, maar heb wel wat twijfels, omdat ie soms 'op hol slaat'. Waardoor er mogelijk te weinig brandstof druk is bij belasting. Ga toch maar eens de pomp testen en leidingen doorspoelen...
cron