Te koop gevraagd: MG (T)F

#1
Droomauto gezocht.
Al van jongs af aan liefde voor Britse sportauto's. Echter nooit in de gelegenheid geweest er een aan te schaffen. De echte klassiekers zijn voor mij nog onbetaalbaar. Maar de MG F of TF vind ik een schitterende auto. En ik hoop nog een geschikt model te vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar een TF in de Brooklands, Oxford of Anniversary uitvoering. Niet meer dan 180.000 km. De koppakking en distributieriem moeten gedaan zijn en geen roest op cruciale plekken (ik ben geen automonteur, maar een liefhebber. En dan loopt het al gauw in de kosten).
Een kleinigheidje hier en daar is geen probleem. De bedoeling is dat we hem lang houden en daar waar mogelijk over de tijd beter/mooier (origineel) maken.

Wie helpt ons aan deze droomauto?

Groeten Steven

Re: Te koop gevraagd: MG (T)F

#2
Dag Steven,

Je zult de bekende verkoopsites al wel hebben bekeken. Ik weet niet wat je wilt besteden maar voor een Brooklands, 80th LE of Oxford gaat het al snel beginnen bij 5000 euro. En afhankelijk van de staat en kilometerstand gaat de prijs al snel oplopen. Ik zag bij een handelaar in Soesterberg een 80th LE voor 5944 euro met maar 66.000 km op de tellers. Een Nederlandse auto met de boekjes erbij.
Ik zie uiteraard alleen de paar foto's maar de eerste indruk is dan wel: de moeite van het bekijken waard.
Maar misschien krijg je een aanbod van iemand binnen de club die afstand wil doen van z'n MGTF. Ik rij zelf 17 jaar in m'n TF Brooklands en al 17 jaar plezier dus ik kom helaas niet met een aanbod.
Succes met je zoektocht en voor advies ben je hier op de juiste plaats.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Te koop gevraagd: MG (T)F

#3
Hallo Ad.
Ik hoop voor rond de 4000 iets te kunnen vinden. Ik snap dat het echt krap aan is. Uiteraard als het echt de moeite waard is dan is er nog wel wat ruimte naar boven. Ik zie inderdaad heel veel langskomen op de welbekende sites, maar zelden een mooi exemplaar waar ik vertrouwen in heb.
In dat geval is geduld echt een schone zaak!

Wellicht via deze weg van een liefhebber naar een nieuwe liefhebber. Ik heb geen haast 😀.

Ik ga eens kijken of ik die 80th LE kan vinden. Bedankt voor de tip!

Re: Te koop gevraagd: MG (T)F

#4
Voor 4K is een mooie F nog wel te vinden, maar geen TF met prettige km stand. Of je moet een rechtsgestuurde niet erg vinden, let dan goed op, onderhoud en roest is bij Engelse exemplaren nog belangrijker. Er is ook wel een dingetje met veelal slecht omgebouwde RHD auto's, let daar goed op.

Zoals elders al besproken wensen de meeste Nederlanders niet een fatsoenlijke prijs te betalen en dus verdwijnen de mooie exemplaren over de grens waar liefhebbers wél willen betalen, in België worden ze ook al duur.
Laatst gewijzigd door Wilfred Zweverink (180092) op 01 aug 2021, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU

Safety fast.

Re: Te koop gevraagd: MG (T)F

#8
Een Brooklands groene Abingdon LE zag ik al ergens anders. De MGF staat in ieder geval in het register. Nu jezelf er nog bij zetten als kersverse owner.
Laatst gewijzigd door Ad Holtland (030320) op 04 aug 2021, 06:55, 2 keer totaal gewijzigd.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Te koop gevraagd: MG (T)F

#15
210145 schreef:
13 aug 2021, 20:17
Deze voor mijn vrouw. En dan een TF Voor Jou ( voor mij dus 🤪)
Ik begrijp dat je vrouw niet thuis is vandaag. ;)
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
cron