Startproblemen

#1
Omdat ik deze ervaring op het forum nog niet heb gelezen hierbij mijn kennisdeling.
Na een ritje dacht ik de carburateurs eens even na te stellen op synchronisatie en mengsel. Daarbij merkte ik dat de achterste zuiger niet gelijk omhoog kwam met de voorste (hier maak iknog een andere post over) maar ook dat de achterste benzine spoot uit de sproeier als de motor stil stond dus de vlotterkamer liep over.
Alles gedemonteerd en nagekeken en er zat een stukje rubber in de vlotternaald. Dus alles schoongemaakt en vlotters afgesteld en na montage zat alles goed dicht, geen lekkages.

Dus blij starten maar de motor startte wel maar viel na 3 seconden weer stil.

Na wat zoekwerk bleek: de afvoerslang van de carboverloop zat verstopt. Dus trok de vlotterkamer vacuum en blijkbaar gaat dat zo snel dat er geen benzine meer door de sproeier gaat.
Na doorblazen startte de motor prima en als ik inderdaad de afvoerslang dicht houdt met mijn vinger stopt de motor vrijwel meteen.

Het is maar dat je het weet! Ze voeren dus niet alleen benzine af als de kamer over loopt maar ook lucht toe als de kamer leeg loopt naar de sproeier.
Als je streeft naar perfectie heb je altijd wat te doen tussen 2 ritjes. :idea:
1974/7 MGB roadster USA

Re: Startproblemen

#3
Ja ik heb inderdaad het verbindingslangetje tussen de carbs vervangen uit voorzorg. Die was ook niet zo soepel meer. Verklaart ook dat de voorste carb niks had. De slang van filter naar voorste carb is nog goed.
Als je streeft naar perfectie heb je altijd wat te doen tussen 2 ritjes. :idea:
1974/7 MGB roadster USA
cron