Afdichten antenne gat?

#1
Ik ben op zoek naar een mooie manier om het gat in het voorspatbord van mijn mgb af te dichten waar nu een ongebruikte antenne zit.
Ik zit zelf te denken aan een chromen afdek dop maar past dat op de bolling van het spatbord en waar koop ik die?
Automaterialen zaken in de buurt hebben ze niet. Online kan ik ze wel vinden maar ik heb geen idee of dat zou passen.
Hints en tips zijn welkom.

Groeten,

Richard.

Re: Afdichten antenne gat?

#2
L.S. Neem een klein stuk roestvrij staal dit kan naar het model van het spatscherm gebogen worden, vervolgens een bij voorkeur rvs boutje aan de onderzijde solderen, dan de bovenkant mooi polijsten en de randen afwerken, dan een contra plaatje maken en uit een oude fietsenbinnenband een rubber uitknippen, vervolgens het setje monteren door middel van een moertje. Een blinde had er goud voor over om het resultaat te zien. Vrl. gr. LEX Janssen

Re: Afdichten antenne gat?

#3
Met lichte bolling van het spatbord heb ik geen problemen ondervonden bij het monteren van een vlakke antenne stop. Op de beurs in Houten heb ik (voor Corona) een RVS antenne stop (30 mm) met aangelast RVS M5 draadeind gekocht. Deze sluit het gat mooi vlak af (plaatdikte is 1,5 mm). Monteren was wel een gepriegel vanwege slechte bereikbaarheid in de wielkast.
Gr. Twan
cron