Netje in kofferruimte achter monteren

#1
Ik heb een netje voor in de kofferruimte van mijn MG TF 2005. Er zitten twee metalen beugels bij. De beugels hebben halverwege een haakse hoek, aan 1 uiteinde een plastic rechthoekig dopje en aan het andere uiteinde een slingertje in het metaal gebogen.
Heeft iemand tips of suggesties hoe ik dit moet monteren. Voor mij is het een raadsel!
Happy motoring, Frans

Re: Netje in kofferruimte achter monteren

#3
Beste Rob,
Goede foto, duidelijk en ook nog de kleurencombi van mijn TF. Ik reageer nu pas omdat ik meende een emailtje te krijgen als er iemand gereageerd had op mijn bericht. Die alert heb ik gemist. Hopelijk is de rib weer in orde.
Ik heb nu, denk ik, 2 foto’s bijgevoegd van de metalen beugels. Anyhow vind ik jou suggestie van parkers effectief en de charme van de eenvoud hebben.
Hartelijke groet,
Frans
Bijlagen
344CCE45-1FF4-46FD-B733-C6867BE31B31.jpeg
C18A47F3-F8E5-44A4-A66A-4EAB3D5099DA.jpeg

Re: Netje in kofferruimte achter monteren

#5
Deze 2 beugeltjes zitten compleet verstopt achter de bekleding. Het netje heef 4 lusjes die je door de 4 gaatjes van de bekleding moet steken. De beugels zorgen er voor dat het netje een haakje heeft en dat de bekleding ontlast wordt en niet word bol getrokken. De beugeltjes zorgen er dus voor dat het netje mooi op zijn plaats blijft en een stevige bevestiging heeft.
Jan wijnen

Re: Netje in kofferruimte achter monteren

#8
Dag Frans,
Hierbij de beknopte handleiding voor het monteren van het kofferbaknetje. Een duidelijke foto maken betekend enig werk om de kofferbakbekleding geheel los te maken enz.. Maar dat is ook absoluut niet nodig. Met de 2 beugeltjes samen kun je op tafel een rechthoek maken (voorlopig gewoon even neer leggen) Welk deel boven of onder is niet van belang. Het haakje van elke beugel kan slechts op 1 manier in de kunststof blokje van de andere beugel gehaakt worden. Als je dat 2 keer doet heb je - in het platte vlak - een stevige rechthoek. Nu gaan we opbouwen. Het kan ook met de bekleding in de auto maar het is makkelijk om te werken door de gehele binnenbekleding even uit de auto te halen. Dat lijkt een flinke klus maar het is zo gebeurt. Haal de kunststof bevestigingen/ drukkers los d.m.v een dun tangetje of iet dergelijks er onder te schuiven. Door daarna hier en daar wat te bewegen en bepaalde wanden naar binnen halen lukt het redelijk makkelijk om de gehele bekledingsbak er uit te halen. Pak het netje, De lusje van het netje moeten nu een 1 voor 1 door de bekledingsgaatjes gestoken en aangeregen worden de haken. Bekijk van te voren natuurlijk dat je de goede volgorde met de 4 lusjes door de kofferbakbekleding steekt. Als je de 4 lusjes hebt aangeregen en de haak in de juist positie hebt doorgeschoven, dan kun je de nog losse koppelingen van haakjes en kunst-stofblokjes aan elkaar vasthaken. Dat vraagt wel even wat bijzondere bewegingen maar dat moet lukken. Juist daarom is de binnen-bekleding uit de auto gehaald! Dit lijkt mij echter een meer originele bevestiging dan met "parkers"! Succes Jan Wijnen
cron