Re: Weber carburatuur

#2
Hallo Ad, Ik heb een Weber carburateur op mijn MG bouwjaar 1978 zitten, ik wil deze carburateur omwisselen met 2 SU's. Ik heb 2 SU's liggen met spruitstuk allen er mankeren de luchtfilterhuizen en gedeelten van de carterontluchting, zodra ik het zaakje compleet heb dan kunt de Weber met inlaatspruitstuk van mij overnemen

Re: Weber carburatuur

#3
Beste Lex, indien u een "amerikaanse" LHD 1978 MGB bezit - dus met de rembekrachtiger - passen daar met de SU's niet de originele grote metalen (ook wel Cooper cans genoemde) luchtfilterhuizen op.
Indien U een RHD B bezit past het prima, voor LHD gebruikt men meestal een special model open luchtfilter zoals van K&N omdat er door de rembekrachtiger te weinig ruimte is voor de metalen luchtfilter huizen.
Dit bespaart u wellicht uw zoektocht naar de metalen luchtfilterhuizen. m vr gr

Re: Weber carburatuur

#4
Beste Rob,

Ik heb een vermoedelijk Amerikaanse MG, die via Duitsland naar Nederland is gekomen en nu in mijn bezit is.

Er geen rembekrachtiger gemonteerd.

Inbouw van een rembekrachtiger is het volgend project, het remvermogen is niet om over naar huis te schrijven.

LEX

Re: Weber carburatuur

#5
Beste Lex, you made my day.
Vermoedelijk amerikaanse MGB, indien in het chassisnummer de letter U vorkomt heeft U inderdaad een amerikaanse specificatie B.
Terzijde de productie voor LHD modellen voor de europeese markt is medio 1976 gestaakt, dus indien u een 1978 LHD in bezit heeft is de kans zeer groot.
In de periode 1976/1980 zijn heel wat amerikaanse specificatie B's in Duitsland verkocht, via de amerikaanse legerbasis die daar waren.
Was zelfs mogelijk om er zo'n direct af fabriek in de UK te bestellen.
Bijgaande een foto van een zwarte 77/80 amerikaanse B is standaard spec., zie de rembekrachtiger achter het remvloeistof reservoir, die opstelling maakt het niet mogelijk om de SU's met stalen behuizing te plaatsen,
net voldoende ruimte. Is inderdaad de rembekrachtiger van uw auto verwijderd ?
De tweede foto van de blauwe MGB is een amerikaanse uitvoering omgebouwd met open luchtfilters i.v.m. de ruimte.
m vr gr
Bijlagen
78mgenginebay.JPG
78mgenginebay.JPG (64.37 KiB) 1549 keer bekeken
77 80 egine bay US model.jpg
77 80 egine bay US model.jpg (64.41 KiB) 1551 keer bekeken
cron