Rot plekje onder motorkap MG B Roadster

#1
Sinds kort heb ik een MG B Roadster in mijn bezit uit 1963. Auto is in prima conditie maar er is 1 rot plekje welke ik ga repareren maar de oorzaak ook wil verhelpen.
Het betreft een rot plekje onder de motorkap bij de ingelaste ronding voor het stuur (de kant waar het stuur dus niet gemonteerd is, de dubbele plaat tussen motorcompartiment en binnenruimte bijrijder).
Er lijkt vocht in de holle ruimte te blijven staan tussen de stuuropening en de ventilator, mogelijk via de opening van het scharnierpunt van de motorkap.
De andere (gespiegelde) zijde, linksvoor dus, waar het stuur gemonteerd is heeft totaal geen problemen, hier is alles goed hard. Wat mij hier opvalt is dat er een deze zijde een rond gat aanwezig is van enkele cm's zodat vocht beter op kan drogen.

Repareren gaat mij wel lukken (zowel onder motorkap als ook in het bijrijdersgedeelte), ik wil het echter voorkomen. Wie heeft eenzelfde ervaring?

Alvast bedankt,John
Foto van slechte plek
Foto van slechte plek

Re: Rot plekje onder motorkap MG B Roadster

#2
Bij mij idem. Kwam er achter na demontage van de kachel. Ik heb er nu tijdelijk fluid film in gespoten na alles zoveel mogelijk roestvrij te hebben gemaakt. Er zit door de roest bij mij al een gaatje onderin naar de motorruimte. Ik zou in jouw geval gewoon een gat boren zodat evt water er uit kan.
Als je streeft naar perfectie heb je altijd wat te doen tussen 2 ritjes. :idea:
1974/7 MGB roadster USA

Re: Rot plekje onder motorkap MG B Roadster

#3
Gaatje middenin het geroeste deel boren, Smooth Hammerite op kleur brengen en een lik over geven. Afsluiten met een gerichte Waxoyl behandeling in die holle ruimte erachter, dat stopt het roestproces wel. Ik beveel ook aan om te kijken of de afwatering van de luchtafzuigingruimte voor de verwarming wel goed verloopt: dus afdekrooster verwijderen en de rubberstop onderin ("Tom's knob") dóórsteken.
Met een sterke lamp kijken of er geen vuil daar is achtergebleven en vochtig en wel voor roestontwikkeling zorgt. Ook hier helpt wat Waxoyl wel, mits niet de afvoer onderin verstoppend aangebracht ..... :?:
cron