Te koop: MGB Roadster 1970

Te koop onze blauwe goed onderhouden MGB uit 1970. Het gaat hier om een bijzondere uitvoering, nl de splitbumper, waar er van aug 1969 tot sept 1970 slechts 6000 van zijn gebouwd. In 2000 werd de auto geïmporteerd uit Californië, gerestaureerd door de firma Dragstra in Friesland en in 2002 door mij gekocht van een particulier. In de jaren daaropvolgend hebben mijn vrouw en ik met veel plezier meegedaan met kleinere en grotere ritten(Montgomery classic tours, octagon e.d.). Nu zijn we door omstandigheden helaas genoodzaakt om de auto te verkopen.
De auto is in die jaren altijd goed onderhouden bij de firma Classic Cars in Venlo/Grubbenvorst. In de loop van de tijd zijn vele onderdelen vernieuwd, oa Startmotor(nieuw! Geen ruilmotor), Dynamo, accu, zuigerveren, benzinetank, uitlaat en bovendien is een rembekrachtiger gemonteerd. Voorzien van een goed afgestelde dubbele Webercarburateur loopt zij geweldig, nog wel op loodhoudende benzine.
Ook het bekende zinnetje: de auto heeft altijd binnen gestaan mag hier niet ontbreken. Natuurlijk zijn er de niet te vermijden gebruikssporen, maar er zijn delen opnieuw gespoten, zoals de aluminium motorkap, linker achterspatbord en de achterzijde, dit alles tgv kleine ongelukjes, dus geen aanrijdingen. Door de leeftijd van 50 jaar is de APK niet meer verplicht.
Origineel goed uitziend interieur in de kleur beige met zwart dashbord en origineel 5-gats stuur.
Vraagprijs €17.500
Bij gebleken interesse kan ik u een serie foto’s toesturen die de auto van alle kanten laat zien. Een proefrit is altijd mogelijk, uiteraard op afspraak.
Interesse? Stuur een mail naar r.eelderink@upcmail.nl.
[
DSC_0354.JPG
DSC_0153.JPG
DSC_0149.JPG
image][/img]