Re: lekkend voor ruit

#2
Ha Janneke Ik heb een dergelijk geintje ook gehad .Alle mogelijke oorzaken gezocht. Uiteindelijk de tip gekregen een te kijken naar de plaats waar bij mij de aandrijving van de ruitenwisser de carrosserie ingaat .Je moet de ruitenwisserarmen eraf halen en dan de moer die je tegenkomt demonteren . Er behoort daar een soort rubber te zitten dat voorkomt dat er water binnentreedt. Ik heb daar vloeibaar rubber om de ingaande delen gespoten. <zorg dan wel dat het vloeibare rubber niet in de bewegende delen komt> Als je het weekend de kerkenrit rijdt zal ik je het laten zien.Ik hoop dat je hieraan wat hebt er dat de lekkage hiermee verleden tijd is.Groet Cees MG B Brooklands Green

Re: lekkend voor ruit

#4
Meestal kruipt er water onder de hoeken van het frame door, daar zit die dubbele constructie van de doorlopende rubberstrip over de breedte en die hoekstukken rond de poten die de carosserie ingaan. Om nu meteen de voorruit te lichten is wel wat snel en vermoelijk overbodig, ik zou beginnen met het oplichten van de rubbers daar en het er onder spuiten van watervaste zwarte kit. Werkt vermoedelijk wat langer dan bij waterlekkages tussen ruit en frame zelf, daar heeft het kitten mij nooit lang geholpen. Er staan vast nog wel YouTube video's van John Twist over deze aanpak....

Ik heb korte tijd niet helemaal vastzittende ruitewisser doorvoeren gehad na een restauratie, maar die lekten ook bij fikse regen niet door. Je kan natuurlijk dit testen door met een tuinslang op ze te spuiten

PS Mocht men de hoekrubbers foutief geplaatst hebben moet het frame er wel weer af, maar zoiets komt zelden voor dacht ik zo

Re: lekkend voor ruit

#7
860018 schreef:
25 sep 2020, 10:40
Meestal kruipt er water onder de hoeken van het frame door, daar zit die dubbele constructie van de doorlopende rubberstrip over de breedte en die hoekstukken rond de poten die de carosserie ingaan. Om nu meteen de voorruit te lichten is wel wat snel en vermoelijk overbodig, ik zou beginnen met het oplichten van de rubbers daar en het er onder spuiten van watervaste zwarte kit. Werkt vermoedelijk wat langer dan bij waterlekkages tussen ruit en frame zelf, daar heeft het kitten mij nooit lang geholpen. Er staan vast nog wel YouTube video's van John Twist over deze aanpak....

Ik heb korte tijd niet helemaal vastzittende ruitewisser doorvoeren gehad na een restauratie, maar die lekten ook bij fikse regen niet door. Je kan natuurlijk dit testen door met een tuinslang op ze te spuiten

PS Mocht men de hoekrubbers foutief geplaatst hebben moet het frame er wel weer af, maar zoiets komt zelden voor dacht ik zo

Re: lekkend voor ruit

#9
Beste Janneke
ga nou eerst eens uit van het eenvoudigste scenario met de tuinslang vanaf het diepste punt en dan langzaam omhoog met een kleine straal uit de tuinslang.
Dit zijn geintjes die veel tijd kosten en neem er de tijd voor de ruit eruit kan altijd nog en dat vindt niemand een leuk klusje.

Succes
Cees
nb in mijn geval hebben er veel deskundigen naar gekeken en allemaal met een verschillend advies
cron