Omdat ik vaak kortere stukjes toer wil ik mijn B motor een beetje sneller op bedrijfstemperatuur hebben. De 74 graden thermostaat vervang ik door een 82 graden en ik overweeg een oliekoeler bypass.
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een bypass klep in het oliekoeler circuit? welke is aan te bevelen (ik zag een eenvoudige van JAGG voor motorfietsen)? Wie verkoopt ze in NL (het type dat je plaatst door de slangen door te snijden)?
Voor een thermostaatklep met draadaansluiting moet je namelijk weer extra slangen monteren en dat kost (Moss TMG10778S).
Of is het al voldoende om de koeler gewoon aan de voorkant af te plakken?
@Hans Geertse noemde de oliekoeler thermostaat ooit als tip om de "koude" motor wat beter op temperatuur te krijgen.
Hij wordt ook genoemd in artikel https://mgcarclub.nl/download-technisch ... jlKwDdOwMO
TT2960 is volgens Moss alleen voor Midget en Healey Sprite, is de slangaansluiting te dun?
TT29604 van Moss Europe voor 5/8" slangen is out of stock en prijzig.
Ik ben benieuwd.
Olie koeler bypass klep/koelwatertemperatuur
#1
Laatst gewijzigd door Rutger Gooszen (200121) op 21 okt 2020, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je streeft naar perfectie heb je altijd wat te doen tussen 2 ritjes.
1974/7 MGB roadster USA
1974/7 MGB roadster USA