Re: 1974 MGB/GT: Waar is jouw chassisnummer ingeslagen?

#3
Officieel is de lokatie op de vloer, vlak voor de passagiersstoel. En dat kan net zo goed het geval zijn voor een rechtsgestuurde B. Zolang tenminste de RDW diezelfde lokatie op het kentekenbewijs vermeldt.
Mijn USA B had bij import uit België overal chassisnummers op plaatjes die allemaal geen betekenis hebben. Mijn MG monteur sloeg een echt nummer op de dwarsbalk vóór, maar de RDW wenste toch die vaste plek.

Kortom toen is die dwarsbalk/slotplaat inslag weer weggelakt en alsnog een nummer voor de passagiers stoel geplaatst. Dat dit vele jaren later door het onleesbaar worden opnieuw moest gebeuren doet daar niets aan af. Ook die tweede versie is daar aangebracht en ja hoor: bij de laatse APK werd die uit en te na bij de RDW nacontrole bekeken. Of de lokatie goed vermeld stond op het kentekenbewijs werd overigens niet gecheckt

Met tipp ex is die laatst ingeslagen reeks leesbaarder gemaakt dan ooit en er zit een doorzichtig stukje plastic van me boven. Laat je er Waxoyl oid in lopen zijn die letters en cijfers zó weer onleesbaar geworden.... :-(
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 27 jul 2020, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: 1974 MGB/GT: Waar is jouw chassisnummer ingeslagen?

#6
Bij de Engelse Home Market uitvoering van de B werd volstaan met een VIN plaatje dat op het rechter voorspatbord geklonken is. (aan de bougiezijde dus)
Dat is niet erg definitief voor identiteitsnotering maar men deed het ermee in de UK.

Ik heb in 2007 twee MG B GT's uit Engeland op NL kenteken laten zetten. Een 1972 er en een 1973 er.
In beide gevallen heeft de RDW ambtenaar aan en in de de wagens nagezocht en kon alleen het typeplaatje vinden dat vast geklonken zat.
Als de importpapieren van de wagen in orde zijn kun je een na deze eerste schouwing een afspraak maken bij het RDW station voor het laten graveren van het bekende chassisnummer.
Men neemt dan eerst nog een week de tijd om te verifiëren of het betreffende nummer niet voorkomt in de Internationale diefstalregisters.

Voor de Noord Amerikaanse en Europese types werd er af fabriek wel een Chassisnummer ingeslagen.
Met zelf inslaan van chassisnummers neemt men bij de RDW geen genoegen meer.
cron