schokdemper MG A

#1
Beste mensen, de linkervoorschokbreker van mijn MG A 1600, 1961 is veel te slap. Kan het zijn dat hij moet worden bijgevuld en dat het dan weer in orde is? (Er zit een nippel). Zo ja, met welke olie? En hoe dat te doen? Is er nog iets wat ik erbij in de gaten moet houden (althans degene die het gaat doen)? Of moeten we concluderen dat hij gewoon lek is en moet worden vervangen? Alvast dank. Joost Heyink

Re: schokdemper MG A

#2
Een schokbreker(demper), die niet meer dempt is altijd slecht nieuws. Of de vloeistof zit er nog in en de zuiger lekt inwendig, of de vloeistof is verdwenen en dan is de afdichting naar buiten lek. In alle gevallen moet er gereviseerd worden. Vervangen door een ruil exemplaar is het handigst.
Groet, Steef.

Re: schokdemper MG A

#4
Heb nooit meegemaakt dat het bijvullen voldoende was om de schokbrekerwerking te herstellen.
Zowel voor als achter Amstrong schokbrekers hoef ik zelden of nooit bij te vullen en als er meer dan een paar mm in het vulgat nodig is, is hij meestal defect geraakt

Omdat ik het grote verschil in gebruiksduur kende heb ik ooit maar één voorschokbreker vervamgen maar wel beide top trunnion onderdelen vernieuwd. Normaliter vervang je symmetrisch en dus beiden in één keer
cron