Re: Ondertussen in de garage

#26
Een resultaat om trots op te zijn. Het lijkt mij erg leuk om jouw restauratie verhaal tijdens een van de regio avonden in Dalfsen te mogen horen. Nog mooier in een periode wanneer je de Midget mee kunt nemen zodat wij het resultaat kunnen bewonderen.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Ondertussen in de garage

#29
De bijlage D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg is niet meer beschikbaar
D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg
D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg (114.98 KiB) 4905 keer bekeken
Winterklusje, koppeling, drukgroep, druklager en vliegwiel vervangen. Omdat alles toch los lag ook de krukas kering vervangen. Inmiddels hangt het blok er weer in. Naast de auto ook gelijk de kleppen even gesteld, oliefilter vervangen en de K&N luchtfilters gereinigd en opnieuw in geolied.
De komende dagen alles weer afbouwen en de vloeistoffen er weer op.
De bijlage D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg is niet meer beschikbaar
De bijlage D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg is niet meer beschikbaar
De bijlage 2A010C0E-B006-44F1-BEB0-5F0C2A713310.jpeg is niet meer beschikbaar
De bijlage D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg is niet meer beschikbaar
Have Fun, make history in de polder

Re: Ondertussen in de garage

#35
de eerste stap met de MGC is een feit. vrijdag naar de RDW geweest om een schouwing te laten doen van de MGC.

De uitdaging was dat ik de C heb gekocht als gedemonteerd project. hiervan waren ook de VIN plaatjes verwijderd.
Dat is het moment dat de RDW zich achter de oren gaat krabben.
Het was voldoende wanneer ik met de carrosserie en de motor langs kwam. eerder vertelde een mevrouw aan de telefoon mij dat ik de auto eerst weer volledig in elkaar moest zetten........ :? Maar bij het keuren van de midget heb ik de mensen op locatie gevraagd. dit was niet nodig.
Ik had het hele verhaal uitgewerkt bij me op papier en ik heb een heratige certificaat gekocht bij MG. Al met al vonden ze het een plausibel verhaal en heb ik een loodje gekregen. Ik kan aan de slag!
Bijlagen
20200221 MGC bij RDW.png

Re: Ondertussen in de garage

#38
140151 schreef:
24 dec 2019, 14:35
D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg4DA756A2-44F1-4BA7-9105-E722EDEAAD1A.jpegWinterklusje, koppeling, drukgroep, druklager en vliegwiel vervangen. Omdat alles toch los lag ook de krukas kering vervangen. Inmiddels hangt het blok er weer in. Naast de auto ook gelijk de kleppen even gesteld, oliefilter vervangen en de K&N luchtfilters gereinigd en opnieuw in geolied.
De komende dagen alles weer afbouwen en de vloeistoffen er weer op.
A83E115F-943D-4A44-B3D4-CFF1F3F50D23.jpeg
58CFD842-628C-4465-B84B-C9BDB10AB0B5.jpeg
2A010C0E-B006-44F1-BEB0-5F0C2A713310.jpeg
D1B66D34-2D41-4255-B546-7869DA5C9324.jpeg
Hallo Gerrit,

Hoe staat het met de klus? is de auto alweer rijdend?

Re: Ondertussen in de garage

#41
Ik heb vandaag een gevecht geleverd met de fuel gauge. Wat een crime. Ik kom er zo slecht met mijn handen bij. Heb de meter er uit gehaald en getest op een test setup. Denk dat de fuel sender stuk is want tijdens de test sloeg ie vol uit. Dus volgende keer de kabel naar de fuel sender op massa aansluiten om te zien of deze vol uit slaat.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Ondertussen in de garage

#43
160141 schreef:
06 apr 2020, 16:20
Ben begonnen aan de naden rondom de deur.
het spatbord zit nu wel op de juiste plek.
Nu is het tijd om de scharnieren reviseren. deze lijken speling te hebben.

ik denk er over om de scharnieren uit te boren en te ruimen, om vervolgens een messing bus toe te passen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De scharnierpennen zijn goed spelingsvrij te maken door ze onder een pers te zetten. Stuiken heet dat.
Net zo lang persen tot de speling weg is.

Zat het probleem met de naden in het spatbord?

Hans Geertse

Re: Ondertussen in de garage

#47
Denk dat het er een is van de laatste persing? Heb hier minder goede ervaringen mee.Bleek dat de kap aan de zijkanten te hoog uitkwam en dat aan de voorkant de bolling of radius die de gril moet volgen te vlak was.
Dit is niet zo simpel te corrigeren.Hoop dat die van jou goed is.Wel goed controleren.

Groet
Hans Geertse
cron