Regen lekkage.

#1
Vorige week onderweg over vallen door een hevige regenbui . Al snel voelde ik water binnenkomen op mijn linkerknie .
Nu heb ik reeds jaren geleden een nieuwe kap laten monteren dus daar kon het niet aan liggen, het water kwam daar ook niet vandaan.
Mijn b is ressentelijk helemaal over gespoten waarbij de schermen gedemonteerd zijn geweest.
En het lijkt me nu dat het water links onder de voorruit, dus onder de afdichtings rubber binnenkomt.
Mn vraag is nu heeft iemand hier meer problemen mee gehad en hoe is dit opgelost?

Met vriendelijke groet Noud.

Re: Regen lekkage.

#2
Dat is een bekend probleem.
Je kunt proberen om met een kitspuit tussen het grote rubber onder de ruit en de carosserie een kitspuit te steken en de zaak nogmaals af te kitten
Teroson RB 4100 is een geschikte kit daarvoor.
plak een rand met afplakband op de carrosserie, tegen de voorrrand van het rubber.
Druk het rubber aan totdat de kit eruit wordt geperst , op die afplakband.
Afplakband voorzichtig verwijderen anders zit de kit overal

Re: Regen lekkage.

#3
Beste Noud
Zelf heb ik een zelfde soort probleem gehad, het probleem was uit eindelijk : De ruitenwissermotor heeft in de carrosserie twee of drie doorgangen(afhankelijk van het aantal ruitenwissers ) Er bevinden zich daar rubbers .Deze pakkinkjes kunnen verteerd zijn .Nieuwe pakkinkjes monteren of vloeibaar rubber in plaats van die pakkinkjes .Vloeibaar rubber bv van het merk Procar (silicone pakking zwart) busje kost 15 a 20 euro. Vaak is dit het probleem en het is eenvoudig op te lossen. Ga dus eerst eens met een tuinslang of gieter eens rond de ingangen van de ruitenwissers.
Succes Cees

Re: Regen lekkage.

#4
Het afkitten onder de brede rubber rand en die twee hoekstukjes lukt meestal vrij aardig is mijn ervaring. Wel een kitsoort nemen die blijvend elastisch is en watervast is, voor sanitair geschikte types voldoen ook.
Zelf heb ik minder succes gehad met het afkitten van lekkages tussen voorruit en de raamframe: keer op keer kwamen daar lekkages terug en uiteindelijk heb ik toch maar een compleet "NOS" voorscherm gekocht

Anders dan onder die rubber rand waar de kit onzichtbaar is, zie je opgevulde kieren tussen het raamrubber en het glas duidelijker zitten. En op het laatst werd de voorruit in de hoeken ook wazig omdat er vocht tussen de lagen van mijn méérlaagse voorruit inkwam. Met een andere constructie van de ruit (de versplinterende of Securiet glazen types) heb je daar gelukkig geen last van.

Re: Regen lekkage.

#5
860018 schreef:
29 jun 2020, 10:19
Het afkitten onder de brede rubber rand en die twee hoekstukjes lukt meestal vrij aardig is mijn ervaring. Wel een kitsoort nemen die blijvend elastisch is en watervast is, voor sanitair geschikte types voldoen ook.
Zelf heb ik minder succes gehad met het afkitten van lekkages tussen voorruit en de raamframe: keer op keer kwamen daar lekkages terug en uiteindelijk heb ik toch maar een compleet "NOS" voorscherm gekocht

Anders dan onder die rubber rand waar de kit onzichtbaar is, zie je opgevulde kieren tussen het raamrubber en het glas duidelijker zitten. En op het laatst werd de voorruit in de hoeken ook wazig omdat er vocht tussen de lagen van mijn méérlaagse voorruit inkwam. Met een andere constructie van de ruit (de versplinterende of Securiet glazen types) heb je daar gelukkig geen last van.
cron