zithoogte verlagen wat is er mogelijk.

#1
Hallo Allemaal,
Samen met mijn vrouw zijn we ons aan het oriënteren voor de aanschaf van een MGB
Helaas kom ik er achter dat,mijn lengte van 2 meter, mij parten speelt.
Alhoewel de beenruimte prima is kijk ik tegen de zonneklep en het voorruitframe aan.
Er werd mij verteld dat de stoel gemakkelijk 15 cm kon zakken mede door de vulling in de zitting te halveren.
Ook zou er een frame onder zitten wat er eventueel onderweg zou kunnen. dit zou 5 cm schelen werd mij verteld.
Klopt dit, en zijn er misschien meer mensen die hetzelfde 'probleem' hebben en dit hebben weten op te lossen.
Nu weet ik wel dat de GT zeker 10 cm hoger is qua voorruit, echter een roadster trekt ons toch wat meer aan door het open karakter.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en eventuele oplossingen.
Groet Erwin

Re: zithoogte verlagen wat is er mogelijk.

#4
Erwin, Ik ben 1.92 en m'n kop kwam flink in de wind. Ik heb extra buizen-frame aan de zitting van het stoelframe gelast, parallel aan de buizen waar het matje in hangt, maar dan 5 cm lager. De gaatjes voor de shingles wel eerst boren! Het matje erin aangebracht en van het schuim randjes afgesneden zodat het keurig op het matje rust. De bekleding is er weer mooi omheen te trekken.
cron