piepende voorrem MG.B

#1
Een steeds terugkerend probleem , die steeds weer piepende voorrem ,en altijd aan de stuurkant ,herhaaldelijk de remblokken schoongemaakt en weer voorzien van kopervet , de remcilinders ook gereviseerd ,maar het keert steeds weer ,dit probleem wat zou de oorzaak zijn te harde remblokken of trillingen ?

Re: piepende voorrem MG.B

#2
Welke blokken gebruik je? Ik heb er Ferodo in. Zijn wel wat zacht maar reageren gelijk en piepen niet. Veel mensen hebben (semi) raceblokken in de MG bv Green stuff blokken. DIe zijn eigenlijk niet voor op de weg en piepen omdat ze te koud blijven.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: piepende voorrem MG.B

#4
De goedkoopste remblokjes die MOSS E verkoopt, de GBP 220 Classic Gold types uit China hebben niet alleen een anti-squeal laag op de achterkant zitten, maar zijn bijna niet aan het piepen te krijgen (3x meteen achter elkaar vol in de remmen gaan bij hoge snelheid en dan pas komt er pas ietsje geluid uit). Ze zijn wat zachter dan mijn favoriete merk de Mintex V8 pads GBP260 en die kon ik zonder piepen weer terugplaatsen nadat ik mijn gegroefde en geboorde remschijven weer door de standaard schijven had vervangen. Heb je nu gegroefde/geboorde schijven erin, verwissel dan die eerst voor standaard exemplaren en kijk dan wat er gebeurt
Je kan tientallen YouTube video's and allerlei posts over piepende voorremmen op fora vinden, maar daar staat bijna nergens iets over het type remschijf in dat dit soort problemen kan veroorzaken...