afsluitbare tankdop MGB US tourer

#1
Beste MG car club leden,

Mijn MGB 1977 US tourer heeft een tank vulhals met zg. buiten bajonet sluiting. Hiervoor is volgens meerdere MG bedrijven geen afsluitbare tankdop te koop binnen het MG onderdelen segment. Alleen een niet afsluitbare tankdop. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja is er eventueel een alternatieve afsluitbare tankdop (chrome) hiervoor beschikbaar.
Met vriendelijke groet,

Erik Uijttenboogaart
Met vriendelijke groet
Erik Uijttenboogaart

Re: afsluitbare tankdop MGB US tourer

#2
Volgens mij kan je alleen iets vinden dat op een andere vulbuis met interne bajonetsluiting werkt past. Kortom zie een andere vulbuis te vinden. Tenminste dat is de weg die ik al weer héél veel jaren terug gekozen heb, zelfs op mijn vroege 1972 USA B was dat de enige oplossing in de 80-er jaren. Let op dat je als de oude ontluchtingsopzet van de tank via het koolfilter niet meer in hebt je een zgn vented cap koopt, dan wel met het boren of rubber snijden een gesloten cap tot open maakt. :!:

vulbuis/hals MGB EU type

#5
Beste MGcarclub leden,

Wie heeft er een gebruikte in goede staat verkerende vulhals/buis liggen met binnen bajonet sluiting voor een MGB ter vervanging van de US vulbuis met buiten bajonet. Hiervoor zijn geen afsluitbare tankdoppen verkrijgbaar. Vandaar dus de oplossing om de vulhals te vervangen voor een EU type.
Met vriendelijke groet
Erik Uijttenboogaart