Vandaag een dagje vrij, en mooi weer. Wat doe je dan? Besloten om mijn klussenlijstje van de F eens flink in te korten.
Spoilertje goed vastgezet, Rob, die tape van Bison is echt perfect! Wat bedrading en leidingen netjes vastgezet met tie wraps. Ook maar eens zo'n flesje injector reiniger in de tank geknikkerd, in de categorie baat het niet, schaden doet het zeker niet. Ik verbeeld me dat hij nu stationair wat regelmatiger loopt.
Daarna aan de gang met de steenslagplekjes op de kap voor, en de plekjes op de dorpels achteraan, bij de wielkasten, krabben, schuren, schoonmaken, Fertan. De luchtroosters aan beide kanten los gehaald en de dorpels van binnen gecheckt, subframe en motorruimte gecheckt, weinig narigheid eigenlijk. Waar nodig de dorpels schoongemaakt en binnen ingespoten met WD40, een paar dagen later er achteraan met amber Tectyl.
Daarna ben ik alle carrosserie delen maar eens gaan stellen, want dat was op zijn Engels in elkaar gezet. Voor- en achterklep, alsmede de portieren, en de spatborden vóór ook gesteld. Alle gaps op 3-4mm.
Helemaal netjes strak.
Andere zijde ook
Edit: Na ruim 3 jaar heb ik afscheid genomen van de F. Ze is technisch prima in orde en optisch netjes, met haar 23 lentes, maar ik wilde toch graag een iets jongere, met wat minder kilometers op de klok.
De F heeft enthousiaste nieuwe eigenaren gekregen, die op een mooie zomerse dag, met het kapje naar beneden, richting de ondergaande zon zijn vertrokken. Inmiddels is de opvolgster aangekocht, daarover later meer..