Schurend / aanlopend geluid bochten

Nieuw onderstel voor maar in snelle bocht links en rechts schuurt er iets aan, is een schel geluid. Remschijven zijn perfect gecentreerd in remklauw , lagers zijn 100% spellingsvrij gemonteerd. Alles is nieuw, ook remstofkappen, niets is verbogen. Lagers ook zonder tussenspacers gesteld maar geluid blijft in hard genomen bochten met veel krachten op assen. Lijkt op remschijf die aanloopt tegen klauw of dustcover maar alles heeft een ruime onderlinge marge. Nieuwe kingpins, ook 100 spelingsvrij geshimt. Is dit toch een normale flux in as zodat het toch elkaar raakt? Graag advies.

Re: Schurend / aanlopend geluid bochten

160146 schreef:Nieuw onderstel voor maar in snelle bocht links en rechts schuurt er iets aan, is een schel geluid. Remschijven zijn perfect gecentreerd in remklauw , lagers zijn 100% spellingsvrij gemonteerd. Alles is nieuw, ook remstofkappen, niets is verbogen. Lagers ook zonder tussenspacers gesteld maar geluid blijft in hard genomen bochten met veel krachten op assen. Lijkt op remschijf die aanloopt tegen klauw of dustcover maar alles heeft een ruime onderlinge marge. Nieuwe kingpins, ook 100% spelingsvrij geshimt. Is dit toch een normale flux in as zodat het toch elkaar raakt? Graag advies.
Hopelijk bedoel je lagers 100% spelingvrij niet letterlijk, want dat is niet correct, er moet met shims een minieme speling ingesteld zijn. Zo niet, gaan ze snel defect en komt er een wel verklaarbaar schurend geluid aan de voorkant. Je huidige schuurgeluid vóór kan ik niet verklaren. Je hebt toch geen oversized banden gemonteerd die aanlopen hoop ik?

Ik zou wel checken of met de wagen opgekrikt er in beide extreme stuurstanden geen aanlopen van de wielen tegen de stuur- of stabilisatorstangen optreedt.
Kan je gelijk kijken of de remslangen vrij blijven van bewegende delen......

Re: Schurend / aanlopend geluid bochten

Inderdaad, bedoelde dat lagers met minimale vrijloop speling zijn afgesteld, staan 100% goed. Banden tegen carrosserie zou velg tegen carrosserie kunnen zijn, het is immers een metaalachtig geluid. Ik ga het met opkrikken en ook op wielen nalopen. Verdenk nu ook bij maximale uitslag fuseekogel druk tegen dustcap en dan tegen schijf... ook kijk ik nogmaals naar aanloop plekken. Blijft voorlopig dus groot mysterie dus nadere suggesties zijn nog steeds welkom.