Wie kan mij helpen aan een nederlandstalig restauratieboek voor mijn mgb,
Groeten, George Scheerders
Re: Restauratieboek mgb in het nederlands
#2Beste George
Om te beginnen welkom op het forum.
Een forum wat vroeger we wat drukker bezocht werd, maar na een zogenaamde update veel van zijn glans heeft verloren.
Een specifiek Ned. talig restauratie boek is er niet. Engelstalig wel.
Dus je zult het moeten doen met de diverse algemene restauratie magazines.
Ook is het item restauratie in MG nieuws regelmatig aan de orde geweest.
Er is nu ook een goed bereikbare link naar in het verleden in MG nieuws verschenen technische verhandelingen.
Daar zul je beslist ook wat aan hebben.
Maar vragen stellen over dit item op dit forum zal best wel helpen.
Denk dat je in alle gevallen wel antwoord krijgt.
Groet
Hans Geertse
Om te beginnen welkom op het forum.
Een forum wat vroeger we wat drukker bezocht werd, maar na een zogenaamde update veel van zijn glans heeft verloren.
Een specifiek Ned. talig restauratie boek is er niet. Engelstalig wel.
Dus je zult het moeten doen met de diverse algemene restauratie magazines.
Ook is het item restauratie in MG nieuws regelmatig aan de orde geweest.
Er is nu ook een goed bereikbare link naar in het verleden in MG nieuws verschenen technische verhandelingen.
Daar zul je beslist ook wat aan hebben.
Maar vragen stellen over dit item op dit forum zal best wel helpen.
Denk dat je in alle gevallen wel antwoord krijgt.
Groet
Hans Geertse
#4Het officiele door British Leyland uitgegeven werkplaatshandboek is, in elk geval voor de oudere MG-B's destijds wel in het Nederlands uitgegeven.
Voor de mechanische delen van de auto heb je daar wellicht wat aan.
BL onderdeelnr AKD 3771
BL onderdeelnr AKD 3771
#5Oeps... foutje
Bij de oudere B's was dat natuurlijk nog BMC in plaats van BL
Bij de oudere B's was dat natuurlijk nog BMC in plaats van BL
#6Hoi,
Deze Nederlandse versie is nog verkrijgbaar via http://www.autodokumentatie.nl/index.ph ... pathway-93
Jasper
Deze Nederlandse versie is nog verkrijgbaar via http://www.autodokumentatie.nl/index.ph ... pathway-93
Jasper
#7Ooit kocht ik daar een papieren versie van als pagina voor pagina gecopieerde versie, maar inmiddels heb ik hem ook als pdf file op uitgave 3. Echter bijna 17 Mb groot, dus lastig te mailen en zeker niet zo gekregen. Met "We transfer" zoiets verzenden lukt wel, maar dan moet je toch onderling mailadressen uitwisselen, niet iedereen wil dat uit privacy overwegingen. Zij die daar geen problemen mee hebben kan ik desgewenst wel op dit punt faciliteren, maar wellicht hebben de meesten onder ons al een Weblink voor een eigen download gevonden? Ik herinner me vaag dat het om een Belgische link uit Liège (Luik) ging. De electronische Engelse versie van mij kent overigens uitgavenummer 14930086 schreef:Het officiele door British Leyland uitgegeven werkplaatshandboek is, in elk geval voor de oudere MG-B's destijds wel in het Nederlands uitgegeven.
BL onderdeelnr AKD 3771
Zoals bekend gaat het werkplaatshandboek meer in op werkzaamheden aan de bewegende delen, voor carosseriewerk heb je veel meer aan Porters boek (ook al in het Engels). Aan het werkplaatsboek kleeft nog een ander nadeel: de fabriek ging er toen nog van uit dat garages de officiele gereedschappen ervoor in huis hadden, dat is nu niet meer het geval en voor ons zeker nooit van toepassing geweest. Op YouTube staat een volledige serie video's voor een totale restauratie van een B, natuurlijk ook in het Engels en vol flauwe grappen.
Kijk ze maar eens af, dan krijg je sowieso een indruk van de omvang van deze klus in zijn meest grondige aanpak. Dit is het introductiedeel 1, vanaf part 2 begint het echte werk, sommige taken besteedde deze Engelsman uit: https://www.youtube.com/watch?v=huoEMqq ... X&index=16