Na deze overstap van oude vlotteronderdelen en minder rijke naalden dan mijn eerdere AAA naar de nieuwe opzet had ik een scherpe daling van het benzinegebruik van 11,5km per litre naar minstens 13km verwacht. Niets is minder waar, het verbruik is enorm gestegen: slechts 8km per liter nog maar
Nu mijn vraag hier op de MGCC site: welke ervaringen zijn bij onze leden hier met VITON naalden, c.q. die speciale vlotters van Burlen en ook welke maat die naalden in een HIF4 dienen te hebben? Je zou denken 0,070" in HIF4 en 0,096" in HIF6, maar dat klopt dan weer niet met die standaardnaalden in de HIF4 op 0,096" die de Burlen schema's mij voor mijn carburateur tonen.
PS Dit is de vakantie met de meeste klussen vooraf aan de B, maar ook de meest onverwachte qua storingen. De avond voor vertrek bleek de ruitewisser (schakelaar defect of draad ergens los) niet te werken en was een noodgreep met een losse schakelaar noodzakelijk. Ook sprong het oliegebruik omhoog van 1 liter op 1000miles naar op 1000kms. Piepende remmen voor zijn met standaard MOSS GBP202 blokjes godzijdank weer weg....