Locatie SU benzinepomp

#1
Beste allen,
Ik heb een nieuwe SU benzinepomp met bijbehorende houder aangeschaft en wil deze nu op de juist locatie monteren. De bestaande niet originele benzinepomp hing een beetje onder de auto, daarom is mij niet duidelijk hoe en waar de benzinepomp gemonteerd moet worden. Wellicht kan iemand mij verder helpen.

Alvast dank voor de moeite,
Groet, John.

Re: Locatie SU benzinepomp

#2
De plaats hangt van het bouwjaar af
Alle chroombumper autos rechts onder in de wielkast bij de bevestiging van de bladveer
Alle rubberbumper autos vanaf eind 1974. Ook rechts achter in de wielkastmaar het electrisch deel steekt in de kofferbak en is afgedekt met een zwarte metalen afdekplaat

Bert

Re: Locatie SU benzinepomp

#3
Beste John

Je kunt de juiste plek vinden door je nieuwe houder [bracket] in de wielkast[boven de voorste bladveer bevestiging] te houden .
Je zult als het goed is 2 orginele draadgaten vinden waar de UNF boutjes in passen. s.v.p niet rommelen met metrisch.

De houder moet ook nog worden voorzien van een rubberen ring waar de pomp in past.

Je hebt een S.U pomp aangeschaft lees ik. Deze past er goed in.

Voor de kwalitatief betere Q and H pomp moet je deze pomp nog enige keren met brede tape omwikkelen
voor deze past. Deze pomp is ietsje dunner.

Hans Geertse

Re: Locatie SU benzinepomp

#5
De Duitse Q en H Quiten and Hazel wordt tegenwoordig verkocht onder de naam HARDI

Voor de MGB moet je het MODEL SE ¨no18812 hebben. Dit is voor auto,s boven de 100PK

Te koop in de U.K bij Midland Sports and Classic . Website mgpartsuk.co.uk

Ga naar MGB en dan naar Fuel. Bij de pompen vind je onder no 10 en 11 de Hardi pomp.

Is goedkoper dan de S.U maar kwalitatief beter. Alle banjo en andere aansluit benodigheden van de S.U passen op deze pomp.
Werking is exact hetzelfde als de S.U. Belangrijk is bij de montage de uitgaande pers connection TOP als hoogste punt te monteren.
Dit i.v.m. ontluchten van de pomp.

Pomp onder part nr. AZX1307Q kost54 pond ex. Als complete kit onder BEK114 72.50 ex. Dit is met bracket en alle aansluit onderdelen.KOOPJE

Moss heeft hem ook in de levering .Onder part nr. AZX1307Z MGB1964-1980 voor 65 pond. Denk incl.VAT


Hans Geertse

Re: Locatie SU benzinepomp

#6
Garagewerk op de camping
Garagewerk op de camping


Ben zeer tevreden over mijn Hardi. Ooit tijdens een promotie via MOSS besteld en meteen als reserve achterin gelegd: better safe than sorry :D
In 2014 viel mijn SU op vakantie uit en dus ging terplekke de Hardi in: alles paste precies en werkte perfect. Zie foto...

Nu 1,5 jaar verder heb ik een tweede Hardi als reserve in de wagen liggen, maar vermoedelijk zal ik die nooit nodig hebben.
Volgens mijn havenmeester worden Hardipompen vaak in boten toegepast, waar ze prima tegen een vochtige omgeving kunnen (SU contacten kunnen daar slecht tegen)
cron