Zoals ik het kan zien werkt de benzinepomp naar behoren omdat ik wel benzine door het doorzichtige filter zie lopen, en de benzinepomp als hij op druk is stopt met tikken.
Ook ruik ik een benzine damp als ik weer poging gedaan heb om de motor te laten starten.
Uiteindelijk heb ik de bougie uit het blok gedraaid om te kijken of deze wel vonkt tijdens het starten.
Helaas was deze niet aanwezig.
Om uit te sluiten waarom ik geen vonk had heb ik stap voor stap de volgende onderdelen vervangen.
1. Bobine (3ohm sport uitvoering)
2. Rotor met rotorkap
3. Bougie en bougiekabels
4. Condensator
Omdat de kontaktpunten 8 jaar geleden nog maar 100km gedraaid hadden en deze na het doormeten met een multimeter het nog gewoon deden, deze nog niet vervangen.
Op de bobine meet ik op de + 12,5V, dit lijkt mij goed.
Ook de aarding is goed.
Helaas nog steeds geen vonk.
Via youtube een fimpje gezien met hierin een testopstelling om een bobine te testen, en deze nagebouwd.
Zowel de oude als nieuwe bobine gaven een hele zwakke vonk (alleen goed te zien als het licht uit is)
Weer een nieuwe bobine gekocht, ditmaal een originele van 3 ohm, maar deze geeft hetzelfde resultaat
Omdat de accu ook niet nieuw meer is, de testopstelling ook met de accu van mijn dagelijkse auto nog een keer gebouwd, hierbij nog steeds een hele zwakke vonk.
Volgens mij moet de bougie een vonk geven die ook gewoon met daglicht goed te zien is.
Wat doe ik verkeerd?
M.a.w. wat kan ik doen om een goede vonk te krijgen en de motor te laten lopen?
Het gaat hierbij om een MGB uit 1974 Amerikaanse import.
Ik hoor graag of iemand voor mij een goede tip heeft.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Jaap