070179 schreef:Hoi Pascal,
Het is natuurlijk ieder zijn mening hier over. Maar af fabriek werden ze wel zo afgeleverd met bekleding
Bijkomend voordeel behalve de geluiddemping is dat de kap veel stabieler word en zeker een aluminium motorkap. De overtollige ballast die je benoemt is van minimaal gewicht maar daar heb jij met je stage 2 cilinderkop en snellere nokkenas toch geen hinder van of vergis ik me hier in? Brengt me meteen bij de vraag, mijn cilinderkop moet nog lood vrij gemaakt worden en ben nu aan het twijfelen of ik een stage2 kop of een standaard kop zal nemen. Er is me gisteren op de sleutel dag in Engelen verteld dat wil je enig effect van de stage 2 kop hebben, er veel meer aangepast moet worden bovendien zou je er een onrustige motor en meer benzine gebruik aan over houden. Kortom zonde van je geld ten zij je gaat racen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Mij gaat het voornamelijk om het snellere accelereren. Daarom Pascal wat is je ervaring hier in? Met MG groet Noud.
Wat een onzin is mijn eerste reactie. Een duidelijk geval van de klok horen luiden. Alhoewel dat wel een heftige reactie is natuurlijk

Ik zal uitleggen waarom ik deze 1e reactie heb.
1 Een MGB neem je niet om zijn zuinige verbruik. Of de MG nou 1 op 12 of 1 op 10 rijd dat scheelt per jaar misschien 1 tank extra op de km's die we er mee rijden.
2 Een stage 2 kop is niet heel veel duurder en als je het later toch wil dan moet je de hele investering opnieuw doen.
3 Een stage 2 kop betekend evt. grote kleppen, een betere flow doordat alles is gepolijst en een optimalisatie van de verbrandingskamer. Deze optimalisatie levert ook een verbetering op in benzine verbruik.
4 De motor wordt hier absoluut niet nerveus van.
5 Als je dan toch bezig bent en je wil die kant op neem dan gelijk een stage 2 kop.
De motor wordt pas nerveus als je het vliegwiel aanpast en er een andere nokkenas in gaat zetten en ook dat is maar marginaal. Ik had veel meer last van de Weber qua nerveus zijn van de motor.
Maar goed iedere aanpassing veranderd de karakteristieken van de auto. Of dat nou een ander stuur is of een andere motor.
De kop waar de auto pas echt nerveus van wordt is een Xflow kop. Hiermee verplaatst de intake ook naar de andere kant. Dan ga je het echt over race spullen hebben en dat is andere koek.
Mijn mening is dan ook gewoon doen en er eventueel een fast road cam inzetten. De auto gaat een stuk fijner rijden en je kan makkelijker mee met het overige verkeer.
Groetjes Pascal