850008 schreef:Hoi Don
Je bent er bijna zou je kunnen zeggen.
Als laatste mogelikheid zou er op te merken zijn ,te weinig olie in de dempers van de carburateurs.
Als laatste tip.
Rij eens zonder vacuum vervroeging. Wel even het take off punt afdoppen.
Misschien de ontsteking een weinig bijstellen.
Kijk dan een wat het stationair doet.
Is en blijft dat goed , dan denk ik dat toch het mebraam van vac. vervroeging de boosdoener is.
Zoals reeds genoemd ,controle met een vacuum pomp met meter.
Heb hiermee al heel wat niet meer[of niet correct] werkende vac. vervroegingen ondekt.
Komt zeker bij verouderde stroomverdelers vaak voor.
Het gaatje boren in de carb. valt wel mee.
Je moet zorgen dat je een orgineel take off pijpje hebt.Dan uitmeten dat je net voor de gasklep in abs, dichte positie
uitkomt. Het zijn gaatjes van 1 a1,5 mm. Dus alleen nieuwe boortjes gebruiken.
Draad tappen is niet aan de orde.
Groet
Hans
P.S Ik geloof dat ik eens een poosje weg ga blijven op het forum, om anderen de ruimte te geven.
Omdat het zo stil is op het forum ,zou een van de redenen kunnen zijn dat ze ons hartstikke beu zijn?????
Hans, per punt:
0) inderdaad zijn mijn carbs sinds de 2e hands aanschaf in 1978 nog nooit zo goed geweest
1) na elke ingreep is ruim olie in de dempers bijgevuld, dat is het zeker niet
2 a/b) zonder vacuum slaat de motor geheid af (duikt ver onder de 500 tpm). Extra vervroeging door dit vacuum is op mijn oude Lucas al zichtbaar minder dan op het nieuwe aftermarket exemplaar. Zo op het oog gezien met de stroboscoop houdt de Lucas zich aardig aan die 10 gradenmaximum extra (de aftermarket loopt verder op). Ik zou ook terug kunnen gaan naar 15 graden centrifugaal ipv 17,5/1000tpm
3) twee verschillende vacuumunits die allebei tegelijk kapot gaan lijkt me wel héél toevallig
4) een extra origineel take off pijpje bezit ik (nog) niet en die andere van de manifold gaan slopen wil ik niet (ik moet dan ook een nieuwe afdekstop met juiste schroefdraad voor die plek zien te vinden)
Kan een zoektocht in Houten in de rommelbakken gaan opleveren, wie weet...
5) wat ik vreemd vond aan die HIF's-foto's van Noud, is dat het pijpje van boven gezien juist ACHTER de gasklep en zijn assen scheen uit te komen (tenzij je héél schuin geboord hebt natuurlijk). Los daarvan háát ik riskante, onomkeerbare ingrepen in iets dat eerder probleemloos werkte
6/PS) op de MG Experience site zijn MG-bezitters nog vele malen vaker op de site te vinden dan wij. En daar komen dezelfde onderwerpen zo vaak weer langs, dat na elke twee maanden onderwerpen weer uit zicht verdwijnen en dezelfde personen dezelfde vragen opnieuw gaan beantwoorden. Een zekere "RALF" daar lijkt qua deskundigheid en precisie wel op jou en is elke week wel een paar keer daar actief.
Ik heb toch sterk het gevoel dat wij in onze Nederlandse setting gewoon minder actief zijn en blijven. Maar je kan ook mijn oplossing kiezen: minder hier bijdragen en meer op andere sites, zoals die MG Experience
Wie weet komen wij elkaar dáár weer tegen, er is daar ruimte zat voor méér Nederlanders

on
PS Ook al is nog steeds niet alles OK, toch vind ik dat deze post nu wel kan worden gesloten....