Jaren terug alweer vond mijn APK keurmeester mijn chassisnummer niet goed leesbaar meer. Dat had hij er zelf overigens in 1978 bij de import uit Belgïe ingeslagen. En zoals de meesten onder ons weten zijn de talloze extra nummerplaatjes op Amerikaanse B's zoals de mijne uit 1972 zonder betekenis. Ooit heeft de RDW zelfs even gedreigd dat alle extra schildjes verwijderd moesten worden, maar dat waaide gelukkig over.
Kortom op een goed ondersteund stuk voor de rechterstoel is een nieuw nummer ingeslagen. Omdat het dempingsmateriaal ter plekke toch verwijderd moest worden heb ik het nummer afgedekt met een plaatje perspex. Daarover heen een stuk plastic van een vuilnisbak zak tussen tapijt en bodem en en van tijd tot tijd vul ik de holtes van de cijfers en letters opnieuw met wat tipp-ex (tipp-ex zal wel uitsterven denk ik).
Volgens mij is of was men elders in Europa niet zo precies met chassisnummers. In Belgïe had mijn B tussen 1972 en 1978 helemaal geen duidelijk zichtbare ingeslagen chassisnummers, er zaten alleen de USA-plaatjes op.
NB Omdat chassisnummers op diverse plekken kunnen voorkomen, is de diefstalbescherming ook al beperkt. Je slaat zo een nieuw nummer op een andere plek in en houdt de eerdere plek verborgen.