930086 schreef:Wat is de datum eerste toelating van jouw auto (dus evt in Buitenland)?
Als dat vóór 30 Sept 1971 is, is het hebben van een ruitensproeier, geen APK eis.
Ik had hetzelfde soort gelazer met een Lancia uit 1966, omdat je het pompje nooit gebruikt, gaat het vast zitten.
Elke keer open halen en gangbaar maken voor de APK, tot dat de keurmeester mij vertelde dat het voor mijn auto geen APK eis was.
heb die datum hierboven even nagetrokken.
wellicht helpt het
Bert
Helaas Bert, mijn B is in 1972 geproduceerd, maar pas maart 1973 in België de weg op gegaan. En die datum staat dan ook op mijn kentekenbewijs. Overigens is het APK moment belangrijk, maar het werken ervan bij regen op vakantie nog veel belangrijker. Gelukkig deed hij het afgelopen zomer in Frankrijk nog wel
Het open maken en daarmee gangbaar krijgen heeft me enkele keren geholpen, maar soms breken dan juist de pijpjes af. Ik blijft het opmerkelijk vinden dat het allereerste, oorspronkelijke pompje weliswaar is gaan lekken, maar nog steeds gangbaar was na jaren in een doos te hebben gelegen. Het kàn dus wel....
PS Hans: altijd bij een periode van stilstand gaat de acculader er in druppelstand op en bij de eerste rit erna doe ik eerst alle lichten even aan en weer uit, hazard- en mist-lamp inbegrepen en test de richtingaanwijzers. Claxon en remlichten hebben bij mij nog nooit geweigerd. Wel maakt soms de verklikker in het dubbele USA-remsysteem even geen contact. Even contacten inspuiten en er wat aan morrelen help ook die weer overeind. Eén keer in de 35 jaar heb ik de hele unit eens bijgekocht om daarvan alleen dat electrische contact over te zetten