![Verstrooid :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Echter, nu bij de grote klussen aan mijn B: gebroken druklager in de koppeling als aanleiding, maar daarna bleek ook de radiator lek te zijn (geworden?)
![Droevig :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Standaard doe ik bij grote klussen ook gelijk de kleppendekselpakking en de vuldop, nu heb ik ook die afsluitingen om de twee bouten maar eens vernieuwd. En wat blijkt: nu valt wel degelijk het toerental omlaag bij het afnemen van de vuldop, er is kennelijk vroeger onvoldoende aanzuigkracht geweest. Wie weet gaat het olieverbruik nu ook zakken
![Vraag :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Waarom ik dit vermeld is dat die aanzuigslangen er nog prima uitzagen, maar het toch niet goed hebben gedaan. Ze zullen te poreus geweest zijn en daarom ook iets armer mengsel hebben veroorzaakt. Dus ga ik binnenkort ook maar eens de HIF-instellingen op stationair dubbelchecken. Bij deze dus een advies aan alle bezitters van oudere B's om ook slangen die er nog prima uitzien toch te wantrouwen
![Idee :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
NB Ook die radiator moet al véél langer lek zijn geweest, want plotseling staat er een forse druk op het koelsysteem, de 10 psi dop moet zowaar zijn best gaan doen. Dat effect was ik al jaren kwijt...
![Verbaasd :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)