Re: Uitlijnen mgb 1980 usa uitvoering

Uitlijnen doet Willem van Dorland in Vlaardingen veel en als je niet in deze drukke tijd langs komt is dat makkelijk af te spreken. Maar: de vraag is waar je woont, héél ver rijden voor alleen simpele uitlijning lijkt me overkill. Immers op de B in normale conditie is alleen de toe-in normaliter in te stellen, de andere waardes zoals camber/wielvlucht en kingpin helling kan je wel meten, maar worden normaliter niet ingesteld. Je ontdekt er hoogstens ophangingingsafwijkingen mee.

De gegevens van mijn chrome bumper B staan in zijn database, i.c. de toe-in op 20 boogminuten (1/3 graad) als gemiddelde tussen 16 en 24 boogminuten.
Andere testwaarden op niet instelbare waardes heeft hij ook in zijn database; of RBB wagens als je 1980 andere geometrische waardes kennen weet ik zo net niet. Een 1980 wagen heeft wel stabilisator stangen zowel voor als achter om de zgn rol door de hogere wagenstand wat in te tomen, maar m.i. beïnvloedt dat de uitlijning niet.

PS Sinds vandaag kan Willem van Dorland helaas niet langer dynamisch de wielen aan de wagen balanceren omdat zijn apparaat daarvoor defect is geraakt. Op de boutgaten balanceren op een apart apparaat kan overigens nog steeds en voldoet vermoedelijk prima. Overigens Willem heeft een eigen rubber bumper MGB Tourer staan dus hij weet waar hij over spreekt :-)