Wie in 't Gooi kan mij wat uitleg geven over onderhoud / techniek van een MGB 1967?

Beste MGCC Leden

Vorige week hebben m'n vrouw en ik een MGB uit 1967 gekocht. Hij is heel mooi en goed onderhouden, maar ik weet niets van oldtimer-onderhoud, laat staan techniek. M'n schoonvader heeft ooit eigenhandig een MG A en MG ND "from scratch" gerestaureerd, dus ik heb wat te bewijzen in de familie, zeker richting m'n vrouw :-D

Ik zou het heel leuk vinden om goed onderhoud en ook techniek te leren, en in ieder geval een paar basic technische problemen zelf te kunnen fixen.

Is er iemand in 't Gooi die mij, evt tegen betaling (in geld/wijn/etc), een paar lesjes onderhoud en basics van MGB techniek wil geven?

mvg
Maarten
06 34 737 956

Re: Wie in 't Gooi kan mij wat uitleg geven over onderhoud / techniek van een MGB 1967?

Beste Maarten,

Allereerst van harte welkom bij de MGCC en gefeliciteerd met je aankoop, een MGB uit 1967!
Een mooie start om meer te leren over het onderhoud en de techniek van je MG is om de maandelijkse clubavonden in de eigen regio én daarbuiten te bezoeken. Daar kom je in contact met enthousiaste mensen die graag hun kennis, ervaringen en inzichten met anderen delen. Binnen de club is veel technische kennis aanwezig en veel leden vinden het juist leuk om anderen op weg te helpen.
Door mee te praten, vragen te stellen en eens met andere MG-bezitters mee te kijken bij het sleutelen, zul je snel veel leren over je eigen auto. Wie weet ontstaat er vanzelf een mooi contact met iemand uit de buurt die je verder kan helpen met de eerste technische stappen.

Veel plezier met je MGB.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Wie in 't Gooi kan mij wat uitleg geven over onderhoud / techniek van een MGB 1967?

Nog een optie
Ga op deze website naar de sectie "technische artikelen"
Tik de optie "jaarlijks onderhoud" aan
Je ziet dan 6 artikelen over onderhoud aan je MGB
Lees ze door het is een soort stripverhaal, veel fotos met tekst.
Veel klussen zijn vrij eenvodig, daar kun je mee beginnen.
Via de sleuteldagen kun je dan gericht de moeilijkere klussjes onder de knie krijgen