Onderhoud MGB 1967

Geachte MG car club leden,

Een vraag voor het onderhoud aan onze MGB van 1967.
Wij hebben de auto sedert 2009 en deze is altijd in onderhoud geweest bij Garage Classic Services uit Vlaardingen, later Hoogeveen.
Nu is het moment aangebroken dat GCS stopt met service verlening en zijn wij eigenlijk opzoek naar een nieuwe garage die dezelfde service kan bieden qua onderhoud als GCS dat geeft gedaan.

Inmiddels hebben we recent, na 17 jaar, een rem probleem geconstateerd dat hersteld en opgelost moet worden alvorens we van het voorjaar kunnen gaan genieten.

Onze vraag is:
Heeft u een suggestie voor een goede en betrouwbare onderhouds partij voor onze geliefde MGB die de rem problematiek en het algemeen onderhoud zou kunnen en willen vervullen ?

De MG staat in de garage in Brandwijk, omgeving Sliedrecht.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groeten,

Maarten van Dijk

Re: Onderhoud MGB 1967

020015 schreef:
30 jan 2026, 10:54
Hier je tweede aanbeveling voor de MG Workshop. Fijne mensen, goeie koffie, en zo waanzinnig veel kennis en ervaring dat er altijd wel een passende oplossing te bedenken is.

Andrys goedemiddag,

Dank voor je input.
Ik heb inmiddels een email aan de MG workshop gezonden met mijn verzoek.
Dank voor je bijdrage, Top

MVG

Maarten

Re: Onderhoud MGB 1967

Hopelijk heeft de MG workshop tijd voor je, want zij zijn een prima garage (Bart Spoelstra zijn nalatenschap voor hen die zijn naam nog wat zegt) *)

Ooit konden ze me door vele klussen toentertijd helaas niet bij een stevige revisieklus helpen en heb ik me daarvoor bij Coen Kymmel van Kymmel motors in Santpoort Zuid gemeld. De laatste keer dat ik Coen sprak kreeg ik de indruk dat hij moeiteloos zijn agenda voor het hele jaar met garagewerk voor Britse oldtimers zou kunnen vullen: er blijven volgens hem steeds minder garages over met de juiste kennis. En vandaar dat ik je Coen ook niet aanbeveel, hij heeft het zeker al veel te druk...

*) PS Bart zijn MG workshop zat in een letterlijk achterafstraatje dichtbij het Haagse ziekenhuis naast het Westeinde aldaar (Inmiddels HMC Westeinde genoemd). De huidige MG workshop heeft ter herinnering het straatbordje uit Bart's verleden bij hun vestiging in Monster opgehangen. Coen is mijn belangrijkste onderdelen leverancier, maar een enkele keer ga ik in Monster langs voor een wat lastiger te vinden onderdeel als ik haast heb....

PS2 Let er wel op dat de MG workshop duidelijk is of ze wel of niet tijd voor je hebben: ik kreeg eerst jaren terug weliswaar een positieve mailbevestiging op mijn revisieverzoek maar twee maanden later alsnog een afwijzing. Dat had ik liever meteen geweten, ik begrijp de druk op dit soort schaarse garages best